حافظیه در صدر شمار بازدیدکنندگان نوروزی قرار گرفت
کد خبر: 4206937
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
ثابت اقلیدی:

حافظیه در صدر شمار بازدیدکنندگان نوروزی قرار گرفت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بازدید ۶۱۴ هزار و ۶۲۴ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی این استان خبر داد و گفت: بیشترین میزان بازدید همچنان متعلق به حافظیه است.

حافظیه در نوروزبه گزارش ایکنا از فارس، محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس امروز، فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از اماکن گردشگری فارس با اعلام این خبر گفت: این بازدیدها طی بازه زمانی ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از تمامی اماکن تاریخی فرهنگی این استان است.

وی افزود: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۲۰۲ هزار و ۳۹۹ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۲۹ هزار و ۷۱۳ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۰۰ هزار و ۲۳۳ نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: در روز گذشته نیز بیش از ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و ۳۶ هزار و ۷۷۴ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و ۲۳ هزار و ۸۵۷ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

ثابت اقلیدی تصریح کرد: بر اساس آمارهای ارائه‌شده تعداد بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و گردشگری استان در مدت مشابه سال قبل به بیش از ۶۷۲ هزار و ۲۳۵ نفر می‌رسید که آمار امسال نسبت به آمار سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام
captcha