۱۱۵ دارالقرآن در استان فارس راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4207063
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
فرمانده سپاه فجر فارس:

۱۱۵ دارالقرآن در استان فارس راه‌اندازی می‌شود

فرمانده سپاه فجر فارس از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی 115 دارالقرآن در استان خبر داد که تاکنون 35 دارالقرآن راه‌اندازی شده است.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس امروز، 6 فروردین در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان در استهبان استان فارس، با تحسین فعالیت‌های برجسته موسسه قرآنی بیت‌الاحزان در نقاط مختلف کشور گفت: استان فارس در عرصه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های بالقوه است و یکی از این ظرفیت‌های موجود فعالیت‌های قرآنی است که باید با یک عزم جدی طوری آن را توسعه دهیم تا استان فارس با قرآن در قله باشد.

وی به برگزاری دومین کنگره بزرگ سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس در سال ۴۰۳ اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعات مورد توجه در برگزاری این رویداد بزرگ ختم قرآن بیاد شهدای استان فارس است که مردم استان می‌توانند با ارسال هر عددی از یک تا ۱۵ هزار به شماره 30001930 برای هر شهیدی که اطلاعات آن ارسال می شود قرائت قرآن را داشته باشند.

بوعلی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌ها در راستای برگزاری کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس را برپایی 15 هزار محفل قرآنی به یاد 15 هزار شهید استان فارس است، افزود: در این زمینه از ظرفیت‌های موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استفاده می‌شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت و راه‌اندازی 115 دارالقرآن در استان فارس خبر داد و گفت: تاکنون 34 دارالقرآن راه‌اندازی شده است و مابقی نیز در کمترین زمان ساخته و راه‌اندازی می‌شود.

وی تاکید کرد: باید با یک همت و اراده شاهد توسعه فرهنگ قرآنی در استان فارس باشیم وبیش از پیش آن را در جامعه و بین خانواده‌ها نهادینه کنیم.

بنا بر این گزارش، بوعلی در بازدید از مؤسسه بیت‌الاحزان ابتدا از مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام حسن مجتبی (ع) بیت‌الاحزان در روستای لای خرمی که در حال حاضر جوانانی از نقاط مختلف استان فارس و کشور در این مدرسه مشغول حفظ کل قرآن هستند بازدید و به گفت‌وگوی صمیمی با آنان پرداخت و پس از آن از ساختمان موسسه مرکزی بیت‌الاحزان در روستای ماهفرخان بازدید و از نزدیک در جریان مدیریت شعب بیت‌الاحزان در سراسر کشور از این روستا قرار گرفت.

فرمانده سپاه فجر فارس همچنین در آستانه شهادت سردار محسن الهی نخستین شهید مدافع حرم شهرستان استهبان در منزل این شهید بزرگوار در روستای ماهفرخان حضور یافته و با خانواده این شهید عزیز دیدار کرد. وی پس از آن به روستای قرآنی محمدآباد که روستای قرآن‌آباد ایران مشهور است رفت و در محفل انس با قرآن  شرکت کرد.

انتهای پیام
captcha