شب‌های قدر ایام قابلیت‌سنجی بندگان است
کد خبر: 4207777
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵

شب‌های قدر ایام قابلیت‌سنجی بندگان است

منتخب مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: شب‌های قدر ایام خاص دعوت الهی، استعدادسنجی و قابلیت‌سنجی بندگان است.

شب‌های قدر

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله حسین ردایی، منتخب مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری بعد از ظهر روز شنبه، 11 فروردین در جمع مردم کرج در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) گفت: شب‌های قدر ایام خاص دعوت الهی، استعدادسنجی و قابلیت‌سنجی بندگان است و مقدمات تقدیر و توجه خداوند به بندگانش به ویژه مؤمنان در چنین شب‌هایی معین می‌شود.

وی رمضان را ماه مبارک و برکت و برکت را به معنای قوام دهنده زندگی دانست و افزود: وقتی در امور مالی و اقتصادی گفته می‌شود که مال فلان شخص برکت دارد، یعنی موجب تداوم و استمرار است و اگر وارد مال دیگران هم شود، به آنها نیز برکت و دوام می‌بخشد.

منتخب مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: انسان پس از ماه مبارک رمضان نیز باید آثار تبرک این ایام را در روح، رفتار و کردار خود احساس و اظهار کرده و مظاهر آن برکت را در رفتار و گفتار خویش مشاهده کند و دیگران نیز آن را دریابند.

ردایی با اشاره به اینکه رحمت خاص در جایی است که انسان مورد رحمت الهی و توجه و دعوت خاص خداوند قرار می‌گیرد، مطرح کرد: در ماه مبارک رمضان انسان‌های مؤمن و مسلمان با دعوت خاص الهی وارد این ماه می‌شوند، وگرنه همه این ایام را درک می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم که از این دعوت الهی محروم نشویم، اظهار کرد: کسانی که به هر دلیل یا با عذر یا به ویژه بدون عذر توفیق توجه و مشمول این رحمت خاص شدن را ندارند، حرمت این دعوت و رحمت الهی را در ماه مبارک رمضان نگه دارند.

منتخب مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای رسیدن به رحمت کافی است به پله دوم معرفتی ماه رمضان دست یابیم، عنوان کرد: با اطاعت از پروردگار و رسول خداوند می‌توان به این رحمت خاص نائل آمد.

ردایی بیان کرد: اگر انسان منفعت‌های شخصی و مالی و غیر مالی خود را کنار نگذارد در اینجا حاضر نیست از برخی منافع شخصی خویش دست بردارد. اگر رفتار و کردارمان را مطابق با قرآن و سیره اهل بیت (ع) نکرده باشیم توبه معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه در شب‌های قدر می‌توانیم بدین منظور اراده کنیم تا به نتایج خوبی دست یابیم، خاطرنشان کرد: ما در شب‌های قدر توبه می‌کنیم اما این کافی نیست و فقط در مرحله آزمایش عبودیت قرار گرفته‌ایم اما هنوز تثبیت نشده‌ایم.

منتخب مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انابه مرحله تثبیتی و تکمیلی توبه و اراده بازگشت انسان به عبودیت الهی است. اولیای الهی و بزرگان دین ما توبه ندارند اما انابه دارند، یعنی رسیدن به مراتب کمالی عالی و دوره تثبیت.

این مسئول در پایان بیان کرد: اگر کسی برکت، رحمت و مغفرت ماه مبارک رمضان و توبه خود در این ایام را مورد توجه قرار داد، در شب‌های قدر با آمادگی میهمان پذیرفته شده میزبان ضیافت الهی قرار می‌گیرد و توبه او موفق است و پس از آن باید انابه را نیز مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام
captcha