صهیونیست‌ها در جنگ غزه به آخر خط رسیده‌اند
کد خبر: 4208769
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
امام جمعه تکاب:

صهیونیست‌ها در جنگ غزه به آخر خط رسیده‌اند

حجت‌الاسلام مصطفی کوهی گفت: صهیونیست‌ها در جنگ غزه به آخر خط رسیده‌اند، آن‌ها در شش ماه جنگ به هیچ‌کدام از اهداف کلان اعلام‌شده در خصوص جنگ دست نیافته‌اند و توانی نیز برای ادامه مسیر ندارند.

حجت‌الاسلام مصطفی کوهی، امام‌جمعه تکاببه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام مصطفی کوهی، امام جمعه تکاب، ۱۷ فروردین ماه در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته گفت: فرا رسیدن روز قدس و یاد و خاطر بنیان گذار روز قدس امام خمینی(ره) و شهدای طریق‌القدس، شهدای مدافع حرم، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای اخیر در کنسولگری ایران را گرامی می‌داریم.

حجت‌الاسلام کوهی تصریح کرد: یکی از مصادیق تقوا حفظ و توجه به سلامتی و تندرستی بدن و جسم و جانمان است و علاوه بر اینکه خودمان هم وظیفه داریم به سلامتی توجه کنیم، دولت هم موظف است توجه ویژه‌ای به سلامتی و تندرستی مردم داشته باشد.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران در بحث بهداشت و درمان کارهای بسیار ارزشمندی انجام داده و در همین قضیه کرونا تنها کشوری که در منطقه توانست ۶ نوع واکسن در پلتفرم‌های مختلف تولید کند جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت‌الاسلام کوهی بیان کرد: معرفی ایران به عنوان کشور موفق در کنترل کرونا از سوی سازمان جهانی بهداشت درحالی بود که بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی تا مدت‌ها بعد درگیر روزانه چند صد نفر فوتی کرونایی بودند.

وی ادامه داد: در شهرستان تکاب هم کارهای خوبی از سوی نظام و دولت در بحث بهداشت و درمان صورت گرفته از احداث بیمارستان تا شبکه‌های بهداشت و تامین دکتر و دارو و تجهیزات و آمبولانس حتی آمبولانس و اورژانس هوایی و به تازگی با پیگری مسئولان شهرستان و فرماندار و نماینده مجلس و دانشگاه علوم پزشکی شرکت ایمیدرو متعهد شده که به میزان ۱۰۰ میلیارد تومن در حوزه بهداشت و درمان تحت عنوان دو پروژه در تکاب سرمایه گذاری کند.

وی گفت: روز قدس امسال حال و هوای متفاوتی دارد، طوفان‌ااحرار در جمعه ماه رمضان ۱۴۴۵، تحت تاثیر طوفان‌الاقصی است و طوفان توفنده‌ای که معادلات جهانی را در هم ریخته و شرایط نوینی را در عالم پدید آورده است.

حجت‌الاسلام کوهی عنوان کرد: صهیونیست‌ها در جنگ غزه به آخر خط رسیده‌اند، آن‌ها در شش ماه جنگ به هیچ‌کدام از اهداف کلان اعلام‌شده در خصوص جنگ دست نیافته‌اند و توانی نیز برای ادامه مسیر ندارند.

وی افزود: از این رو تل‌آویو برای آنکه بتواند از تنگنا خارج شود بازی خطرناکی را علیه مستشاران ایرانی در سوریه آغاز کرده و به مرور در‌حال توسعه آن بوده و روز دوشنبه ۱۳ فروردین رژیم‌صهیونیستی با استفاده از جنگنده‌های رادار‌گریز اف- ۳۵ از فراز جولان اشغالی با شش موشک ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد.

امام جمعه تکاب اضافه کرد: چرایی حمله رژیم صهیونیستی شامل موارد زیر است: صهیونیست‌ها در بحبوحه شدت یافتن تنش‌ها در کرانه باختری، فشارهای بین‌المللی، اختلافات با آمریکا که به رسانه‌ها راه‌یافته، درگیری‌های شدت‌یافته داخلی که همراه با استعفا از کابینه اضطراری و گسترش اعتراضات خیابانی بوده است.

وی ادامه داد: محور مقاومت نیز از مبدا عراق حملات موفقی را علیه اهداف حساس در سرزمین‌های اشغالی ترتیب داده و در یکی از این حملات پایگاه نیروی دریایی رژیم در شهر بندی ایلات هدف قرار گرفت که بر اساس گزارش‌ها پرتابه محور مقاومت که یک پهپاد انتحاری یا موشک کروز بوده در فاصله کمی از یک ناو پیشرفته و گران‌قیمت منفجر شد.

حجت‌الاسلام کوهی اظهار کرد: آیا بازدارندگی ایران ضعیف شده است؟ رژیم جعلی برای ماندن دست و پا می‌زند و موجودیت او در معرض اضمحلال قرار دارد و در ۶ ماه گذشته ضربات مرگباری را متحمل شده که درطول ۷۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی گفت: رژیم جعلی تلاش می‌کند، دمشق را عرصه فرسایش بازدارندگی ایران کند، این درحالی است که، فلسطین اشغالی برای صهیونیست‌ها از غزه تا کرانه و لبنان و برای آمریکایی‌ها از عراق تا یمن عرصه فرسایش است به همین جهت ایران برای پاسخگویی فعالانه و هوشمندانه به دشمن با قدرت و صلابت و متناسب با حمله دشمن اما با حوصله و تانی وارد می‌شود و محاسبات او را در هم خواهد ریخت.

امام جمعه تکاب بیان کرد: محاسبات دشمن چیست؟ رژیم صهیونیستی و حامیان او در صددند که ایران میوه قدرتش را کال بچیند و از این‌رو درصدد تحریک تهران هستند و ایران باید به ضربه وارد آمده پاسخ بدهد اما با مختصاتی که خود تعیین می‌کند، نه مختصاتی که دیگران تحمیل می‌کنند، امروز صهیونیست‌ها چنان ضربه‌ای در غزه، کرانه باختری و شمال لبنان خورده‌اند که ۱۰۰ موشک بالستیک هم از ایجاد آن ناتوان است و طرفی که در ساحل مدیترانه و دریای سرخ در حال از بین رفتن بوده، صهیونیست‌ها و متحدان‌شان هستند. 

وی افزود: برخلاف آنچه عده‌ای خواسته و ناخواسته درصدد القای آن هستند، بازدارندگی ایران نه تنها دچار ضعف و فرسایش نشده بلکه همچنان هوشمندانه و فعالانه تقویت خواهد شد و جبهه مقاومت در یمن و عراق و لبنان بازدارندگی بی‌نظیری را ایفا کرده درحالی که رژیم جعلی و آمریکا در برابر زنجیره حملات مستمر مقاومت جز واکنش‌های انفعالی هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام کوهی گفت: درسوریه قضیه تاحدودی تفاوت دارد، سوریه شاهراه اصلی ترانزیت نیرو و تجهیزات به فلسطین و لبنان برای حمایت از مقاومت است بنابراین جبهه مقاومت تلاش می‌کند نقطه کماکان آرام بماند تا نقاط دیگر فعالانه به عملیات خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: صبر ایران اندازه‌ای دارد و با اقدام اخیر رژیم غاصب، پاسخ ایران در جای خود، قاطع و کوبنده و پشیمان‌کننده خواهد بود.

انتهای پیام
captcha