تفکر ضداستکباری و ضدصهیونیستی امام(ره) جهانی شده است
کد خبر: 4209527
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
سردار فدوی:

تفکر ضداستکباری و ضدصهیونیستی امام(ره) جهانی شده است

جانشین فرمانده‌کل سپاه گفت: امروز با گذشت ۶۰ سال از آغاز نهضت امام خمینی(ره)، بسیاری از کشورها سخن ایشان را تکرار می‌کنند که آمریکا و اسرائیل استکبار و شیاطین بزرگ هستند.

علی فدوی جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از اصفهان، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی، جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، ۲۰ فروردین‌ماه در مراسم بزرگداشت سردار شهید محمدرضا زاهدی در گلستان شهدای اصفهان اظهار کرد: درست است که در جنگ بی‌نظیرترین افراد را از دست دادیم؛ ولی افرادی که منتظر شهادت بودند، بیشتر از تعداد کسانی بود که به شهادت رسیدند و خوشا به حال پاسدار زاهدی که این انتظار را استمرار داد و در تمام مدت به وظیفه خود پایبند بود تا از امام رضا(ع) خواسته‌اش یعنی همان شهادت را دریافت کرد.

وی افزود: افتخاری بالاتر از انجام تکالیف الهی نیست و داشتن مردمی که هر بار در بزنگاه‌ها بصیرت خود را نشان می‌دهند نیز بسیار افتخارآمیز است. این امر بارها در اصفهان اتفاق افتاده و در سیل عظیم جمعیت که برای بدرقه دلداده انقلاب اسلامی آمدند نیز تکرار شد. در ۴۵ سال گذشته، زیباترین جمع‌ها، جمع افراد تکلیف‌مداری بوده که اصرار به انجام تکالیف خود داشته‌اند. جنگ به حسب ظاهر سخت است؛ ناراحتی، شهادت و مجروحیت به دنبال دارد؛ اما شادی‌هایی نیز در جنگ وجود داشت که در هیچ جای دیگری به چشم نمی‌خورد.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: رزمندگان زمانی که در جنگ حضور داشتند، شاد بودند؛ زیرا به انجام تکلیف الهی برای اعتلای انقلاب و دفاع از سرزمین اسلامی اطمینان داشتند و این روند ۴۵ سال ادامه داشته است. بسیاری از فیلم‌ها و روایت‌های زمان جنگ منتشر نشده؛ ولی شادترین افرادی که ما دیدیم، رزمندگان دفاع مقدس بودند. ۶۰ یا ۷۰ سال زندگی دنیا کم است؛ ولی در همین زمان کم ابدیت ما ساخته می‌شود و شهید زاهدی این ابدیت را بسیار زیبا ساخت و به بالاترین درجه اوجی که غیرمعصوم می‌تواند برسد، دست یافت؛ زیرا شهادت عنایت ویژه خداوند به بندگان مخلص است.

وی ادامه داد: خداوند برای سرافراز کردن بندگان خود به دنبال بهانه می‌گردد و ما باید تمام توان و توجه خود را بر این متمرکز کنیم که این بهانه را به دست خداوند بدهیم. نهضت اسلامی روز به روز رشد و بالندگی داشته و برای ایران و کشورهای بسیاری در جهان برکت به دنبال داشته است. تشکیل حکومت اسلامی بر اساس همه مبانی اسلام کار بزرگی بود که امام خمینی(ره) به سرانجام رساند؛ بنابراین خداوند نیز چنین برکتی در آن قرار داد.

به گفته فدوی، در طول ۴۵ سال حیات انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب همان مسیر را ادامه داده‌ است و امروز با گذشت ۶۰ سال از آغاز نهضت امام خمینی(ره)، بسیاری از کشورها سخن ایشان را تکرار می‌کنند که آمریکا و اسرائیل استکبار و شیاطین بزرگ هستند. از سال ۱۳۴۲، آمریکا و صهیونیسم مورد حمله امام خمینی(ره) بودند و تجلی بیشتر این تفکر، افتخار بزرگی است.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) تلاش و مراقبت بسیاری کرد تا این تفکر در قانون اساسی نیز بروز پیدا کند. این روند به‌طور مداوم در کشور ما وجود داشته است و تا رساندن پرچم اسلام به دست امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت. دشمنی‌ها و خباثت‌ها ادامه دارد و روزی هم بدون این خباثت‌ها بر ما نگذشته است. دشمنان همه توان خود را علیه انقلاب به کار گرفتند؛ ولی به پیروزی نرسیدن آنها در مقابل جمهوری اسلامی در طول حیات ۴۵ ساله انقلاب ثابت بوده است.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خداوند در قرآن وعده داده که حزب خدا همیشه پیروز است، گفت: خدا این وعده خود را در همه موارد از جمله امور دشوار همچون جهاد و شهادت و امور آسان همچون جنگ فرهنگی، اقتصادی و رسانه‌ای بیان کرده است. عمل کردن به این تکلیف بسیار مهم است و باید بدانیم که در وعده‌های خدا تخلفی نیست. سال‌های بسیاری است که انقلاب به دیگر کشورها صادر شده و در ۶ ماه گذشته شاهد تأثیر آن در جبهه مقاومت بوده‌ایم؛ ان‌شاءالله این تأثیر ادامه خواهد یافت و دشمنان شکست سختی خورده‌اند که آثار آن در مطالبشان مشهود است.

وی افزود: شهید زاهدی یکی از فریادهای بلند و سرافرازانه اصفهان برای یادآوری ابدیت انسان است، همان‌طور که شهید خرازی و شهید ردانی‌پور از جمله آیات خداوند برای یادآوری ابدیت زیبای انسان بودند. این شهید فرمانده نیروها بود؛ ولی هیچ وقت برای خودش جایگاه تعیین نکرد و هر کجا نیاز بود، خدمت می‌کرد.

وی تأکید کرد: کشور ما از ابتدای انقلاب، ۲۰۰ هزار شهید تقدیم کرده که کمتر از جنگ‌های معمول دنیاست. در کشورهای عراق و افغانستان که همسایگان ما هستند، یک میلیون‌ نفر در حملات آمریکا کشته شدند؛ ولی اثر شهدای ما هر روز در جهان بیشتر می‌شود که از برکات انقلاب اسلامی و نگاه حق‌طلبانه و تکلیف‌مدارانه امام‌ خمینی(ره) و شهدای انقلاب است.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha