راز ماندگاری شهید آوینی مبانی اعتقادی اوست
کد خبر: 4209794
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴

راز ماندگاری شهید آوینی مبانی اعتقادی اوست

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه شهید مرتضی آوینی متأثر از پیروزی انقلاب اسلامی، مسیر جدیدی را در زندگی خود انتخاب کرد، گفت: راز ماندگاری این شهید مبانی اعتقادی خاص و نگاه معنوی است که به هنر داشته است.

حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان روز گذشته، 21 فروردین همزمان با هفته «هنر انقلاب اسلامی» با حضور در حوزه هنری استان سمنان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این نهاد ضمن گرامیداشت یاد شهید «مرتضی آوینی» گفت: ویژگی‌های برجسته این شهید والامقام باید به اقشار مختلف جامعه بویژه نسل جوان معرفی شود.

وی ادامه داد: شهید مرتضی آوینی متأثر از پیروزی انقلاب اسلامی، مسیر جدیدی را در زندگی خود انتخاب کرد که در این راستا شخصیت‌هایی نظیر شهید آوینی یا مرحوم سلحشور اگر در عرصه فرهنگ و هنر ماندگار شده‌اند به دلیل مبانی اعتقادی خاص و نگاه معنوی است که به این عرصه داشته‌اند. 

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه آیت‌الله العظمی جوادی آملی می‌فرماید در اعصار گوناگون در عرصه علم و دانش افراد زیادی ظهور کرده‌اند اما فقط برخی افراد منشأ تحول و تغییرات اساسی بوده‌اند، یادآور شد: فردوسی، سعدی و حافظ از جمله افرادی هستند که در تاریخ فرهنگ و ادب ایران ماندگار شده‌اند که علت ماندگاری مشاهیر ادبی ایران، عمق تأثیرگذاری آنان بر بخش‌های مختلف جامعه بوده است.

به گفته وی؛ «حوزه هنری» یکی از نهادهای تحول‌آفرین در عرصه فرهنگ و هنر به ویژه هنر انقلاب اسلامی است که ایجاد بسترهای لازم برای تربیت افراد مستعد می‌تواند به ایجاد یک خط فکری جدید در حوزه مسائل مربوط به انقلاب اسلامی منجر شود.

انتهای پیام
captcha