یزد در برپایی نماز و تجهیز نمازخانه در ادارات از استان‌های برتر کشور است
کد خبر: 4210476
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴

یزد در برپایی نماز و تجهیز نمازخانه در ادارات از استان‌های برتر کشور است

مدير ستاد اقامه نماز استان یزد با تأکید بر اقامه نماز اول وقت و توجه ویژه به این موضوع در ادارات و نهادها گفت: ادارات استان یزد در برپایی نماز و داشتن نمازخانه مجهز جزء استان‌های برتر کشور است.

نشست مدیر اقامه نماز با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیداکبر موسوی، مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد، 26 فروردین‌ماه در اولين نشست شورای اقامه نماز سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان یزد در سال جديد که به‌منظور امضای تفاهم‌نامه برنامه‌های مصوب سال 1403 در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز این سازمان برگزار شد، با اشاره به اهميت اين فريضه الهی گفت: ادارات استان یزد در برپایی نماز و داشتن نمازخانه تجهیز شده جزء استان‌های برتر کشور است.
 
مدير ستاد اقامه نماز استان یزد با تأکید بر اینکه مدیران نقش کلیدی و راهبردی را در اقامه نماز جماعت ادارات بر عهده دارند، برخی از موضوعات و مشکلات حوزه اقامه نماز در ادارات را یادآور شد و ادامه داد: از مدیران استانی انتظار می‌رود از تنظیم ساعت جلسات ادارات در موعد اذان و نماز در حد امکان پرهیز کنند.
 
مجید دهقانی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد نیز در این نشست بر اهمیت ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز تأکید کرد و گفت:  برپایی نماز جماعت جدای از آثار و برکات آن موجب همبستگی، اتحاد و دوستی میان کارکنان سازمان می‌شود.
 
دهقانی‌زاده با ابراز خرسندی از حضور باشکوه کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در نماز جماعت ظهر و عصر در این سازمان، از آنان خواست تا به عنوان سفیران نماز، این فریضه مهم الهی را درخت‌وار در جامعه و میان خانواده‌های خود گسترش دهند.
 
جلال عرب خردمند، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های مصوب این سازمان در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز پرداخت و گفت: این برنامه برای اولین بار در سال 1401 به صورت دوسالانه در قالب تفاهم‌نامه با ستاد اقامه نماز به امضا رسید.
 
دبير شورای اقامه نماز سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان يزد بیان کرد: برنامه‌های مصوب اين سازمان در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز با توجه به توصيه مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌گيری از همه ظرفيت‌ها و امكانات موجود در راستای ترويج و توسعه فرهنگ اقامه نماز و اجرايی كردن مفاد آيين‌نامه ترويج فرهنگ نماز مصوب هيئت وزيران موضوع اجرای طرح بومی‌سازی و متناسب‌سازی برنامه‌های توافق شده سنواتی دستگاه‌های مركزی در سطح استان نهايی شده است.
 
عرب‌خردمند‌ با اشاره به اينكه برنامه‌های مصوب سال 1403  اين سازمان قرار است در قالب تفاهم‌نامه‌ای به امضای استاندار یزد، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان و مديرستاد اقامه نماز برسد، گفت: اين برنامه سالانه با 15 عنوان در سه راهبرد مديريتی- تمهيدی، آموزشی-پژوهشی و تبليغی- ترويجی در قالب برنامه‌های ابلاغی دستگاه مركزی و پيشنهادی دستگاه استانی(بومی ابتكاری) تهيه و تنظيم شده است.
 
یادآور می‌شود در پايان اين نشست، تفاهم‌نامه برنامه‌های مصوب سال 1403 سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان به امضای طرفین رسید.
انتهای پیام
captcha