اثر فرهنگی برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در کرمان ماندگار شود
کد خبر: 4212151
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
امام جمعه کرمان:

اثر فرهنگی برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در کرمان ماندگار شود

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی برگزاری بیست‌ویکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در کرمان، را فرصتی طلایی برای استان دانست و گفت: به همان اندازه که همه درگیر برگزاری اجلاس می‌شوند باید بهره فرهنگی آن‌را نیز در استان ببینیم.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم بیست‌ویکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در کرمان، برگزاری این اجلاس را فرصتی طلایی برای استان کرمان دانست و گفت: کرمان همواره پیرو امام حسین(ع) بوده اما این اجلاس فرصت رسمی است که ان استان خود را در خدمت دستگاه امام حسین(ع) قرار داده و خدمات خود را در تابلویی بهتر به کشور و جهان نشان دهد.

وی با اشاره به برگزاری ۲۰ دوره اجلاس پیرغلامان حسینی به میزبانی سایر استان‌های کشور، اظهار کرد: تجربه بالایی وجود دارد و کرمان زمانی پذیرای این اتفاق مهم فرهنگی شد که تقریباً دو سوم استان‌ها را پشت سر گذاشتیم که می‌تواند فرصت بزرگی برای استان باشد و تقریباً همه ظرفیت استان درگیر می‌شوند بنابراین باید بهره فرهنگی آن‌را نیز در استان ببینیم. باید به گونه‌ای از برکات و تجربیات ۲۰ اجلاسیه استفاده کنیم که اثر آن در استان ماندگار شود.

امام جمعه کرمان بر لزوم برنامه‌ریزی برای ماندگاری اثر فرهنگی برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در کرمان تأکید کرد و ادامه داد: صرف برگزاری مراسم اگرچه خیر و برکت دارد اما سبب می‌شود از این فرصت بهره لازم را نبرده‌ باشیم بنابراین کمیته‌های ستاد باید در این حوزه نیز کار کنند تا اثر آن کل استان را در بر بگیرد و در ذهن مردم ماندگار باشد.

وی تصریح کرد: واقعه کربلا و نهضت امام حسین(ع) در اوج غربت انجام شد اما پس از آن پرده از غربت این جریان برداشته و تبدیل به جریانی برای حفظ اسلام ناب توسط توده‌های مردم شد. مردم در طول تاریخ همواره این جریان را متولی بودند و به بهترین وجه انجام دادند و نسل به نسل تداوم یافت. در طول تاریخ هر دولتی هم که اعتقاد و ارادتی به جریان امامت داشت مسیر و معبر را برای ترویج جریان امام حسین(ع) باز کرده و کمک دادند.

امام جمعه کرمان با اشاره به سخنی از امام راحل، جمهوری اسلامی را محصول محرم و صفر دانست و گفت: پیرغلامان حسینی عصاره جریان مردمی هستند که تجلیل می‌شوند اما باید جریان مردمی بیشتر دیده شود و ارتباط بیشتری با ستاد داشته باشد که در این موضوع نیز باید فکر کرد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه کار برای امام حسین(ع) کار دل و توفیقی است که خدمتگذار این آستان مقدس باشیم، اظهار کرد: همه ما باید از این فرصت برای خدمتگذاری استفاده کنیم و برای همه دستگاه تقسیم وظایفی شده که همه باید به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به وجود پیرغلامان حسینی و همچنین هیئت‌های با سابقه در کرمان، افزود: امیدواریم برگزاری بیست‌ویکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در کرمان فرصتی باشد تا پیرغلامان کرمان و هیئت‌های باسابقه را بشناسیم و مراسم تجلیل استانی در سال‌های آینده داشته باشیم.

فداکار با بیان اینکه برگزاری این اجلاس سبب ایجاد یک فضای امام حسینی پیش از محرم و صفر در کرمان می‌شود، گفت: پشتیبانی آبرومند از این کار امام حسینی یک ضرورت است و کار نباید با ذره‌ای کوتاهی انجام شود. مجموعه‌های مردمی بخش بزرگی از کار هستند که باید حتماً حضور داشته باشند و کمک کنیم مردم بتوانند از این اجلاسیه نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام
captcha