بیش از 60 طلبه به مدارس آذربایجان غربی اعزام شدند
کد خبر: 1314516
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
همزمان با ماه محرم؛

بیش از 60 طلبه به مدارس آذربایجان غربی اعزام شدند

گروه اجتماعی: معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم در راستای تبیین پیام‌های قیام عاشورا برای نسل امروز بیش از 60 طلبه به مدارس مختلف استان اعزام شدند.


حجت‌الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: به‌مناسبت ماه محرم‌الحرام و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان، 200 مبلغ به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام شدند.



وی با اشاره به تعطیلی کلاس‌های طلاب پایه‌های هفت تا 10 حوزوی در این ایام خاطرنشان کرد: مبلغان ضمن برپایی نماز جماعت در راستای اهداف قیام امام حسین(ع)، درس‌های عاشورا، جایگاه ولایت و رهبری در حکومت اسلامی و مسائل روز سخنرانی می‌کنند.



وی از برپایی ایستگاه های پاسخگویی به سؤالات شرعی با حضور طلاب جوان در شهرهای مختلف استان خبر داد و افزود: در ارومیه چهار ایستگاه در خیابان‌های اصلی و هسته مرکزی شهر دایر شده است.



معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ویژه مدارس علمیه استان در دهه اول محرم، عنوان کرد: قرائت زیارت عاشورا بعد از نماز ظهر و شام، سخنرانی و مراسم عزاداری در شب‌های محرم از جمله این برنامه‌هاست.



حجت‌الاسلام مقدم در ادامه به برنامه‌های گروه تبلیغی منتظران مصلح اشاره و تصریح کرد: اعضای این گروه تبلیغی شامل 40 نفر مبلغ و 30 نفر از بانوان طلبه است که ضمن حضور در مساجد و حسینیه‌های روستاها و مناطق محروم شهر، با برپایی ایستگاه‌های پرسش و پاسخ در سطح شهر پاسخگوی سؤالات دینی و رفع شبهات هستند.



به گفته حجت‌الاسلام مقدم، اعزام بیش از 60 نفر از طلاب به مدارس آذربایجان غربی از دیگر برنامه‌های تبلیغی حوزه‌های علمیه استان در این محرم‌الحرام است.



وی ادامه داد: این مبلغان به مدت یک هفته از ساعت هفت صبح تا ظهر در مدارس حضور داشته و به تبیین فلسفه و واقعیت‌های عاشورا می‌پردازند.



معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی در پایان گفت: با توجه به حضور دائمی روحانیان در مدارس امین استان برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای اجرا در این مدارس پیش‌بینی شده است.

captcha