یورش نظامیان آل‌خلیفه به عزاداران حسینی در منامه
کد خبر: 1317868
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹

یورش نظامیان آل‌خلیفه به عزاداران حسینی در منامه

گروه بین‌الملل: پلیس بحرین عصر دیروز، 24 آبان، به کاروان عزاداری شهروندان بحرینی در نزدیکی میدان «لؤلؤ» در منامه حمله و عزاداران حسینی را با گاز اشک‌آور سرکوب کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری عراقی نون، پلیس بحرین عصر دیروز به عزاداران حسینی در نزدیکی میدان لؤلؤ منامه حمله‌ور شد و با بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور مراسم عزاداری را سرکوب کرد.
وزارت کشور بحرین مدعی شد: نیروهای امنیتی با گروهی خرابکار که برای بستن خیابان «البدیع» تلاش کرده‌اند، مقابله و طبق ضوابط قانونی با آنان برخورد کردند.
شاهدان عینی گزارش دادند: پلیس بحرین عزاداران حسینی را قبل از رسیدن به میدان لؤلؤ با گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی پرانداخب کرد.
به گفته آنان صدها تن از بحرینی‌ها نیز طی خروج به صورت کاروان عزاداری حسینی به مناسبت عاشورای حسینی در روستای شیعی «الدیه» واقع در نزدیکی منامه از سوی نیروهای امنیتی سرکوب شدند، این در حالی بود که این گروه از عزاداران شعار «هیهات منا الذله» و «یسقط حمد» سر می‌دادند.
میدان لؤلؤ منامه از زمان آغاز اعتراضات در این کشور علیه آل خلیفه مهد تظاهرات ملت انقلابی بحرین بوده است و نیروهای امنیتی با سرکوب شدید این تظاهرات، میدان را مسدود کرده‌اند.

captcha