انتشار شماره جدید فصلنامه بین‌المللی «شمیم نرجس»
کد خبر: 1319076
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴

انتشار شماره جدید فصلنامه بین‌المللی «شمیم نرجس»

گروه حوزه‌های علمیه: بیست و ششمین شماره فصلنامه بین‌المللی فرهنگی هنری شمیم نرجس منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بیست و ششمین شماره فصلنامه بین‌المللی فرهنگی، هنری شمیم نرجس در پائیز 1392 منتشر شد. این فصلنامه به صاحب امتیازی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (س) مشهد با گرایش دینی - مذهبی و گستره توزیع بین‌المللی در 80 صفحه به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر شد.



در بخشی از سرمقاله این شماره به قلم مدیر مسئول آمده است: اینان مردان عرصه‌ی امیدند و تدبیر، فرزندان پرتلاشی که در عرصه‌ای سترگ و خطیر گام برداشته‌اند، آنان که رایت رنگین هزاران به خون خفته‌ی شهید را بر دوش می‌کشند و در آوردگاه نبرد حق به مجاهدت برخاسته‌اند. با ظاهری آراسته و قامتی استوار با دل‌هایی امیدوار و اندیشه‌ای انباشته از تدبیر گام برمی‌دارند. از آن سو نیز کسانی می‌آیند که از گشایش می‌گویند و آنان نیز استوار و مصمم می‌نمایند. بسیار دورتر کسانی با چشمان نگران و دل‌هایی امیدوار گوش به گفته‌ها و ناگفته‌های رزم‌آوران این آوردگاه سپرده‌اند؛ درست مثل فردای روزهای حمله که گوش به صدای مارش پیروزمندانه‌ی نبرد دلاورمردان سرزمینشان می‌سپردند. اما این روزها هرکس چیزی می‌گوید. بعضی این مذاکرات را به عملیات رزمندگان تشبیه می‌کنند و برخی دیگر آن را مشابه صلح حدیبیه می‌خوانند و رهبر فرزانه‌مان نیز آن را نرمش قهرمانانه می‌نامند. با این حال هستند کسانی هم که نگرانند و از خویش می‌پرسند این موقعیت حساس هنگام پذیرش پیمان‌نامه است یا ردّ امان‌نامه.



شایان ذکر است برخی از عناوین مقالات این شماره عبارتند از: پیوند ایمان و علم، توحید نظری و توحید عملی، شخصیت و شخصیت پردازی، زلال حیات، آیه‌ی شفق، معرفی نمایه نرجس، عزاداری و تربیت نسل منتظر، رؤیای آمریکایی، راه‌های درمان و جلوگیری از سرماخوردگی، تدبیر پائیز، رهیافتی بر گزاره‌ی اخلاقی رفق و مدارا، گواراتر از آب، استاندارد‌سازی در حکومت امام علی (ع)، شرح زیارت آل‌یاسین، بازشناسی معروف و منکر در کلام امام رضا (ع)، ماهی‌ها در آینه‌ی فقه، شبنم احکام، تدبر در قرآن (سوره‌ی مبارکه‌ی فجر)، عزت‌مندی، سفره‌ی سلطان، اندر احوالات درس‌خواندن ما، تورق لاله‌ها، گواه بیعت، آرامِ آرام، باران، جلوه‌هایی از یقین امام حسین (ع) در قیام عاشورا، راهی به رهایی، حماسه‌ی عباس‌ها، گذری بر زندگی و شخصیت شهید مدرس، سیره‌ی علما در عزاداری امام حسین (ع)، مثل‌ها و عسل‌ها.



علاقه‌مندان می‌توانند جهت اشتراک فصل نامه‌ی شمیم نرجس، مبلغ 160000 ریال (حق اشتراک یک ساله با پست عادی) به حساب 0106831927005 بانک ملی کد 8515 شعبه تختی به نام مدرسه علمیه نرجس (س)، واریز و اصل فیش بانکی را به نشانی مشهد، انتهای خیابان دانش غربی، جنب بیمارستان سینا، مدرسه علمیه نرجس (س)، کد پستی 9135914113 ارسال کرده و با شماره تلفن 09156228754 جهت اعلام مشخصات و نشانی دقیق، تماس حاصل نمایند.



قابل ذکر است مطالب این نشریه در سایت فصلنامه شمیم نرجس به آدرس www.shamimenarjes.com در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

captcha