دولت با جدیت به دنبال آماده‌سازی زیرساخت‌های شبکه ارتباط ملی
کد خبر: 1326489
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
وزیر ارتباطات اظهار کرد:

دولت با جدیت به دنبال آماده‌سازی زیرساخت‌های شبکه ارتباط ملی

گروه فضای مجازی: محمود واعظی گفت: دولت با جدیت به دنبال آماده‌سازی زیرساخت‌های شبکه ارتباطی ملی است تا کاربران با راه‌اندازی این شبکه بتوانند از حداکثر خدمات بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمود واعظی، شب گذشته، 10 آذرماه، در برنامه گفت‌و‌گوی خبری ساعت 22:30 شبکه دو سیما با موضوع عملکرد یکصد روزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در دنیای کنونی، فناوری اطلاعات به عنوان زیربنای توسعه کشورها تلقی می شود از این رو تبدیل شدن به کشور توسعه‌یافته، بدون زیرساخت‌های قوی در حوزه فناوری اطلاعات امکان‌پذیر نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اگر 10 درصد سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شود، یک درصد به میزان تولید ناخالص ملی افزوده می شود.
وی همچنین افزود: براین اساس در طی یکصد روز از آغاز فعالیت این وزارتخانه، با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و دستگاه‌هایی که برای توسعه کشور برنامه‌ریزی می‌کنند، جلساتی را برگزار کردیم که نتایج خوبی نیز حاصل شد.

واعظی با بیان اینکه دولت با جدیت به دنبال آماده‌سازی زیرساخت‌های شبکه ارتباطی ملی است و در این مهم همه توان خود را به کار خواهد گرفت، ابراز امیدواری کرد کاربران با راه‌اندازی شبکه ملی بتوانند از حداکثر خدمات بهره‌مند شوند.
واعظی در بخش دیگری از سخنان خود، به برنامه‌ریزی کوتاه مدت برای افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت در کشور اشاره کرد و گفت: براساس این برنامه تا یک سال آینده وضع کنونی پهنای باند و سرعت اینترنت 2 تا 3 برابر می‌شود.
وی، توسعه مناطق روستایی، کمتر توسعه‌یافته و مرزی در کنار افزایش سرویس‌دهی به مردم را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه برشمرد و گفت: جامعه ظرفیت ارایه 2 برابر خدمات کنونی را دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با تبادل نظر انجام شده در هیات دولت و برگزاری نشستی با رئیسان اپراتورها، بر این مهم تاکید شد که از 15مردادماه تا 15 مهر امسال، تمام نرخ تعرفه‌ها به ارقام سابق بازگردد؛ ضمن آنکه اپراتورها موظف به بازگرداندن مبالغ اضافه به مردم و مشترکین هستند.
واعظی خاطرنشان کرد: اپراتورها در جهان بر این مبنا فعالیت می‌کنند که با کم کردن هزینه‌ها و افزایش خدمات، سرویس دهی ارزان‌تری داشته باشند؛ در واقع از این راه با هم رقابت می کنند. بر این اساس باید در کشورمان نیز چنین وضعیتی ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: باید رقابت میان شرکت‌ها منجر به ارایه خدمات ارزان و با کیفیت به مردم شود. به همین دلیل دولت اجازه افزایش قیمت‌ها را نداد و شورای رقابت نیز با این افزایش قیمت مخالفت کرد.
واعظی با یادآوری اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر نقش پل ارتباطی بین مردم و شرکت‌های خدمات رسان دارد، افزود: دولت باید از حقوق مردم و شرکت‌های فعال در کشور حمایت و بر عملکرد آنها نظارت کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پهنای باند بین‌المللی اینترنت ایران افزایش یافته است، گفت: در یکصد روز عملکرد دولت، این وزارتخانه توانسته است پهنای باند خود را بیش از 50 درصد افزایش دهد.
وی ابراز امیدواری کرد در آینده نه چندان دور این افزایش باند را به 150 گیگابیت برساند به طوری که هم ارزان به دست مصرف‌کننده برسد و هم خدمات و سرویس دهی مناسبی داشته باشد.
واعظی با بیان اینکه هدف‌گذاری دولت، خدمت‌رسانی به مردم است، افزود: براین اساس سامانه 195 در وزارتخانه راه‌اندازی شده است تا به انتقادات، پیشنهادات و حتی شکایات مردم از شرکت‌های خدمات‌رسانی که زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند، رسیدگی شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص خدمات‌رسانی پست نیز گفت: شرکت پست سعی دارد خدمات رسانی خود را به روزرسانی کند. براین اساس با راه‌اندازی سامانه 193، مردم می‌توانند بدون خارج شدن از منزل، محصولات پستی خود را در درب خانه تحویل دهند.
وی افزود: در برنامه‌های پست سعی شده است تا محموله پستی بین استانی با فاصله زمانی 24 ساعت و سایر محصولات عادی نیز با فاصله زمانی 72 ساعت، تحویل مقصد شوند.

captcha