طرح تصحیح قرائت «حمد» در حاشیه مراسم اربعین حسینی
کد خبر: 1341023
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶

طرح تصحیح قرائت «حمد» در حاشیه مراسم اربعین حسینی

گروه بین‌الملل: طرح تصحیح قرائت سوره «حمد» به همت دارالقرآن آستان مقدس امام علی(ع) هم‌زمان با مراسم عزاداری اربعین حسینی در مسیر نجف ـ کربلا اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان علوی، کمیته طرح قرآنی ویژه زیارت اربعین وابسته به دارالقرآن آستان مقدس علوی اقدامات مربوط به طرح تأسیس قرائت سوره حمد را که قرار است، هم‌زمان با اربعین حسینی در مسیر نجف ـ کربلا اجرا شود، انجام داده است.
امیر کعبی، مسئول این طرح، اظهار کرد: برنامه کاملی برای این طرح آماده شده است که از طریق 8 کمیته ویژه و با مشارکت 24 تن از اعضای دارالقرآن آستان علوی و تعدادی از اساتید و قاریانی که به صورت داوطلبانه در طرح شرکت کرده‌اند، اجرا خواهد شد.
امیر کعبی در ادامه افزود: کمیته اداری، رسانه‌ای، تصحیح و کمیته پیگیری چهار ستادی هستند که مسئولیت اجرای دقیق طرح را بر عهده دارند و این طرح طی هشت روز (از دهم تا هفدهم صفر) اجرا می‌شود.
کعبی در پایان تصریح کرد: برای استقرار ایستگاه‌های تصحیح قرائت سوره حمد در دارالقرآن منطقه «غماس» و مرکز قرآن «دارالزهراء» در منطقه «الحیدریه» هماهنگی‌هایی با این دارالقرآن انجام شده است.
دارالقرآن آستان مقدس علوی نخستین دارالقرآن عراق است که طرح تصحیح سوره حمد را با هدف تصحیح قرائت قرآن در این کشور اجرا می‌کند.

captcha