ضرورت بهره وری از فرصت‌های ماه ربیع به منظور تبیین جایگاه ولایت
کد خبر: 1348901
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
حجت الاسلام قاسمیان:

ضرورت بهره وری از فرصت‌های ماه ربیع به منظور تبیین جایگاه ولایت

مدیر مدرسه علمیه مشکات بر ضرورت استفاده از فرصت ارزشمند ماه ربیع به منظور ترویج ارزش‌های الهی به ویژه تبیین جایگاه ولایت و رهبری تأکید کرد.


حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین غلام‌رضا قاسمیان، مدیر مدرسه علمیه مشکات در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: ماه ربیع الاول به جهت آشکار شدن آثار رحمت خداوند به بهار ماه‌ها معروف شده است.



وی با اشاره به پایان ماه صفر و حلول ماه ربیع الاول بیان کرد: در این ماه ذخایر برکات خداوند و نورهاى زیبای او بر زمین فرود آمده است، زیرا میلاد رسول خدا‌(ص) در این ماه است و مى توان ادعا کرد از ابتدای آفرینش زمین رحمتى مانند آن به خود ندیده است.



حجت‌الاسلام قاسمیان با بیان فضائل این ماه گفت: از مهم ترین اعمال این ماه، دعا کردن در اول این ماه با دعاهایى که روایت شده است. باید در شکر نعمت‏ ولادت رسول اکرم(ص) در ماه ربیع الاول تلاش کرد تا رحمت‏ وسیع خداوندی را برای‏ خود فراهم سازیم، ماه‏ ربیع را غنیمت‏ شمرده با توسلات و مناجات خود را از الطاف حق بهره‏ مند کنیم.



مدیر مدرسه علمیه مشکات بیان کرد: شب اول این ماه به نام «لیلة المبیت» مزین است، در این شب یک حادثه مهم تاریخى واقع شد و آن این که در سال سیزدهم بعثت، رسول خدا‌(ص) از مکه به قصد هجرت به سوى مدینه، از شهر خارج شد و در غار ثور پنهان شدند و امیر مومنان على(ع) براى اغفال دشمنان، فداکارانه در بستر رسول خدا(ص) خوابیدند.



حجت‌الاسلام قاسمیان گفت: در این ماه مناسبت‌های مهمی چون هجرت پیامبر اسلام(ص) و ورود حضرت به مدینه‌، آغاز امامت امام زمان(عج)، ولادت با سعادت پیامبر نور و هدایت حضرت محمد(ص) و سلاله پاکش امام جعفرصادق(ع) واقع شده است که هر کدام منشأ خیر و برکت برای امت اسلامی است.



وی اظهار کرد: هفته وحدت و امامت امام مهدی(عج) و ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) در این ماه مبارک پدیدار شده است که باید از این فرصت ارزشمند برای ترویج ارزش‌های الهی به ویژه تبیین جایگاه ولایت و رهبری بهره برد.

captcha