برپایی جشنواره «تئاتر صاحبدلان» به خرداد سال آینده موکول شد
کد خبر: 1375170
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
فرهنگ:

برپایی جشنواره «تئاتر صاحبدلان» به خرداد سال آینده موکول شد

گروه هنر: چهارمین جشنواره «تئاتر صاحبدلان» خرداد سال آینده برگزار می‌شود.

محمود فرهنگ، مدیر کانون تئاتر دینی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: به دلایل گوناگونی و از جمله مهمترین آنها کمبود بودجه در بخش فرهنگ و هنر و عرصه هنرهای نمایشی، علیرغم همه تلاش‌های به عمل آمده برای برگزاری چهارمین دوره جشنواره «تئاتر صاحبدلان»، این جشنواره به خرداد سال 93 موکول شد.
وی گفت: مشکلات پیش آمده متأثر از عدم تأمین اعتبارات برگزاری جشنواره «تئاتر صاحبدلان» موجب شد کمی صبر و شکیبایی کرده و کیفیت جشنواره را فدا نکنیم لذا با توجه به صحبت‌ها و قول‌های مساعدی که با مدیرکل هنرهای نمایشی و معاون هنری ارشاد به عمل آمده است، امیدواریم این جشنواره با کیفیت سابق خود،  خرداد سال آینده برگزار شود.
دبیر اجرایی چهارمین جشنواره «تئاتر صاحبدلان» با بیان اینکه اسامی نمایش‌های منتخب برای حضور در این دوره از جشنواره ظرف یک هفته آینده اعلام خواهد شد تصریح کرد: نشستی مطبوعاتی در مورد تشریح برنامه‌های این جشنواره، زمانبندی آن و کم و کیف برگزاری منعقد خواهیم کرد.
فرهنگ ادامه داد: جشنواره «تئاتر صاحبدلان» در طول سه دوره برگزاری دستاوردهای مختلف و ارزنده‌ای در حوزه تئاتر دینی داشته است که یکی از آنها تألیف دایرة‌المعارف نمایش ایمانی، کاری از فرهاد ناظرزاده کرمانی از چهره‌های ماندگار هنرهای نمایشی است که قرار بود امسال و در جریان چهارمین جشنواره «تئاتر صاحبدلان» رونمایی شود که باز این کتاب و تألیف و انتشار آن به مضیقه مالی دچار شد و تصمیم گرفتیم رونمایی از این کتاب را در فضا و زمانی در خور شأن این اثر ارزشمند تألیفی و تحقیقی به خرداد سال آینده موکول کنیم.
یادآور می‌شود، چهارمین جشنواره «تئاتر صاحبدلان» به همت کانون تئاتر دینی قرار بود از آبان تا اسفند امسال برگزار شود که به دلیل مشکلات مالی بخش فرهنگ و هنر لغو شد.

captcha