ارسال 50 مقاله پژوهشی به همایش «بیداری قرآنی در تاریخ معاصر»
کد خبر: 1383114
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۱
حجت‌الاسلام حسینی‌ امین خبر داد:

ارسال 50 مقاله پژوهشی به همایش «بیداری قرآنی در تاریخ معاصر»

خبرنگاران افتخاری/ جلال بیطرفان: دبیر اجرایی دومین همایش «بیداری قرآنی در تاریخ معاصر» گفت: تاکنون بیش از 50 مقاله به این همایش ارائه شده است، که به علت محدودیت زمانی تنها 5 مقاله ارائه خواهد شد.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دومین همایش «بیداری قرآنی در تاریخ معاصر» با رویکرد پژوهشی در اندیشه و آثار صاحب تفسیر الفرقان، در علوم قرآن برگزار می‌شود.



دبیر اجرایی این همایش با بیان اینکه بیش از 50 مقاله به این همایش ارائه شده است، گفت: به علت محدودیت زمانی همایش تنها 5 مقاله ارائه خواهد شد.



حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی‌ امین افزود: این مقالات بدون نام در اختیار 14 نفر از داوران که از اساتید حوزه و دانشگاه هستند قرار داده شد و از میان آن‌ها مقالات برتر انتخاب شدند.



وی بیان کرد: سخنرانان این همایش آیت‌الله عباسعلی روحانی، رئیس تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و استاد نی‌ریزی هستند.



مدیر اجرایی این همایش نیز با اشاره به اینکه اولین دوره این همایش در تهران برگزار شده است، تصریح کرد: محور همایش بر اساس تفسیرالفرقان، تألیف آیت‌الله محمد صادقی(ره) است.



مسعود صادقی با بیان اینکه نوآوری‌های بسیاری در این تفسیر وجود دارد، گفت: از کشورهای عربی نیز مقالاتی به دبیرخانه همایش ارائه شده که یکی از این مقالات به صورت عربی در روز همایش ارائه خواهد شد.



مدیر مؤسسه جامعه علوم‌القرآن از رونمایی پایگاه اطلاع‌رسانی الفرقان در این همایش خبر داد و با بیان اینکه در این پایگاه آثار آیت‌الله صادقی(ره) وجود دارد، گفت: تفسیر الفرقان در سال 91 به عنوان تفسیر نمونه سال برگزیده شده است.



مدیر روابط عمومی دومین همایش «بیداری قرآنی در تاریخ معاصر» نیزهمچنین، بیان کرد: تفسیرالفرقان سبک متفاوتی از تفسیرهای رایج دارد که تفسیر قرآن به قرآن با رویکرد اجتهادی و ادامه تفسیر آیت‌الله طباطبایی است که ویژگی آن توجه به آیت‌الاحکام است.



محمودرضا صادقی افزود: این مجموعه دو دوره‌ای داری 60 جلد است که 30 جلد آن به صورت ترتیبی و 30 جلد به صورت موضوعی است. همچنین در این همایش میزگرد بررسی روش‌شناسی و روش‌های تفسیر قرآن با حضور شخصیت‌های علمی حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.



دومین همایش بیداری قرآنی در تاریخ معاصر پنجشنبه، 15 اسفندماه از ساعت 9 تا 17 در قم، بلوار 45 متری صدوقی، میدان مفید، دانشگاه مفید برگزار خواهد شد.



علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی forghan.ir مراجعه و یا با شماره‌های 02532925499 و 02532934425 تماس بگیرند.

captcha