تجمع بزرگ عزاداران فاطمی در ارومیه برگزار می‌شود
کد خبر: 1390087
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵

تجمع بزرگ عزاداران فاطمی در ارومیه برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برپایی تجمع بزرگ عزاداران فاطمی در سالروز شهادت دخت مکرم نبی اسلام حضرت فاطمه صدیقه(س) در این شهر خبر داد.

حجت‌الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی اظها کرد: تجمع بزرگ عزاداران فاطمی صبح روز پنج شنبه 14 فروردین در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در ارومیه برگزار می شود‌

وی با اشاره به مشارکت بیش از 300 هیئت مذهبی در برپایی تجمع عظیم فاطمی افزود: در این مراسم که ساعت 10 صبح روز 14 فرودین شروع می‌شود، دستجات عزاداری در مسیر خیابان امام به طرف میدان ایالت حرکت کرده و به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

حجت‌الاسلام فخری خاطرنشان کرد: برنامه‌های دهه دوم فاطمیه نیز با حضور روحانیان و مبلغان دینی به صورت خود جوش در مساجد و هئیت‌های مذهبی سراسر استان در حال برگزاری است.

وی همچنین به برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و مذهبی با محوریت تبیین و معرفی ابعاد شخصیتی و زندگی حضرت فاطمه(س) در شهرهای استان اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه‌ها با عنوان کوچه‌های بنی‌هاشم در شهرهای ارومیه، خوی و میاندوآب تا 20 فروردین برای بازدید علاقه‌مندان برپا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ایام فاطمیه را فرصتی برای تمرین سبک زندگی مورد تأکید اهل بیت(ع) و آموزه‌های قرآنی عنوان کرد و افزود: زندگی حضرت فاطمه(س) که شایسته‌ترین بانوی جهان اسلام در تمامی ابعاد برای افراد الگوی سازنده است.

captcha