دومین نشست فعالان فرهنگی در سیمرغ برگزار شد
کد خبر: 1406254
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
با حضور تشکل‌های مذهبی؛

دومین نشست فعالان فرهنگی در سیمرغ برگزار شد

خبرنگاران افتخاری/ حمیدرضا گل‌محمدی: دومین نشست فعالان فرهنگی با حضور تشکل‌های مذهبی بانوان و مداحان روز 22 اردیبهشت‌ماه در سالن کنفرانس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، شهربانو ناری، استاد گفتمان دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در این نشست که با حضور تشکل‌های مذهبی بانوان و مداحان برگزار شد، با اشاره به فضیلت ماه رجب گفت: این ماه یکی از ماه‌های حرام است که در صدر اسلام به رعایت و حرمت‌داری آن سفارش شده است.

وی با ارائه این مطلب که ماه رجب ماه بهشتی شدن است، افزود: از این منظر که خداوند تبارک و تعالی از عملکرد ما خشنود می‌شود باید قدر این ماه را بدانیم که ماه خودسازی است.

ناری  با بیان اعمال ماه رجب، تصریح کرد: در این ماه پر برکت، اعمال فراوانی از جمله روزه، ذکر گفتن، اعتکاف و زیارت وارد شد که باید به آن اهمیت داده و به حقوق دیگران احترام بگذاریم که سفارش مؤکد اولیاء و ائمه اطهار(ع) است. 

همچنین، در خبر دیگری از این شهرستان آمده است: حجت‌الاسلام تقی منصوری‌فر، روحانی مستقر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در گفتمان دینی که با موضوع «عفاف و حجاب» روز 21 اردیبهشت‌ماه در سیمرغ برگزار شد، گفت: انسان نسبت به سایر مخلوقات مقام و رتبه دارد. خداوند برای حفظ شئونات و مقام انسان دستوراتی داده که حجاب حفظ شأن و منزلت زن است.

وی با بیان اینکه حجاب نشانه پاکی و عزت زن است، تصریح کرد: . حفظ حجاب و عفت، همان حفظ خط اسلام و ایمان مردم است؛ حجاب حرمت، جایگاه و حریم زن را حفظ می‌کند. حضرت فاطمه(س) در مقابل فرد نابینایی حجاب خود را حفظ کرد و فرمود «او نابیناست اما من او را می‌بینم». حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای زنان است.

روحانی مستقر در شهرستان سیمرغ بیان کرد: حفظ چشم، گوش، قلب، تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی پوشش ظاهری است و به تعبیر دیگر حجاب میوه عفاف است.

همچنین، حجت‌الاسلام قاسم روحانی‌فرد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیمرغ در مراسم نشست قرآنی که شام‌گاه 21 اردیبهشت ماه در سیمرغ برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اهمیت و فرهنگ‌سازی قرآن در زندگی فردی و اجتماعی گفت: قرآن برنامه کامل و جامع زندگی سعادتمندانه را به انسان‌ها ارائه می‌دهد و تمسک به کتاب آسمانی و ترویج تعالیم ارزشمند آن در خانواده، جامعه، سلامت، سعادت روحی، معنوی و موفقیت در زمینه‌های مختلف زندگی را برای انسان‌ها فراهم می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود در این زمینه قرائت قرآن را باعث تخفیف عذاب برای والدین حتی کافر دانست و همگان را به خواندن قرآن و عمل به آن سفارش کرد.

روحانی‌فرد تصریح کرد: در فضیلت قرآن سفارش زیادی شده است از جمله پیامبر اسلام(ص) فرمودند «یا سلمان! شما را به قرائت قرآن سفارش می‌کنم زیرا قرائت قرآن کفاره گناهان حساب می‌شود و سپری در مقابل آتش جهنم و امان‌‌نامه‌ای برای عذاب الهی است و هر آیه ثواب 100 شهید و برای هر سوره ثواب پیامبر ثبت می‌شود.

همچنین، در خبر دیگری از این شهرستان آمده است: رقیه مرادی، کارشناس امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ طی بازدیدی که عصر روز 21 اردیبهشت‌ماه از نشست قرآنی هیئت مذهبی حضرت رقیه(س) در سیدمحله این شهرستان برگزار شد، گفت: قرآن بزرگترین منبع تعلیم، تربیت دینی و اخلاق است و درک عمیق مفاهیم سازنده این کتاب الهی، عالی‌ترین شکل ارتباط با کلام حق‌تعالی است.

وی تدبر و اندیشه در معانی قرآن را عامل مهمی در ارتقاء بصیرت و آگاهی انسان عنوان کرد و افزود: درک مفاهیم قرآن اهمیت بسیاری دارد، سخنان خدا همواره دارای اقتدار است اما تأثیر اصلی قرآن که همان هدایت‌گری قرآن خواهد بود در گرو درک مفاهیم موجود در قرآن است.

مرادی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: قرآن دریای معرفت بی‌انتها، نور هدایت بدون خاموشی و دستورالعملی برای رستگاری بشریت است.

کارشناس امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ بیان کرد: نیروهای جوان دین‌دار در همه عرصه‌ها زبانزد جهانیان هستند پس باید از این نیروها استفاده قرآنی کرد.

captcha