سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رویکردی علمی و اجماع نظرات اقتصاددانان است
کد خبر: 1416137
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
جهانگیری در جلسه شورای اقتصاد:

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رویکردی علمی و اجماع نظرات اقتصاددانان است

گروه اقتصاد: معاون اول رئیس‌جمهور از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان مجموعه مناسبی برای اداره کشور یاد کرد و گفت: این سیاست‌ها تقریبا اجماع نظرات اقتصاددانان است که در یک مجموعه گردآوری و به برنامه‌ای کامل تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری، ظهر دیروز در جلسه شورای اقتصاد، اظهار داشت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موضوعاتی همچون بهره وری، افزایش درآمد، عدم وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی و مقاوم‌سازی اقتصاد کشور در برابر تحریم‌ها را در بر دارد که با رویکردی علمی، راهکارهایی برای حل مهمترین مسائل اقتصادی کشور را گردآوری کرده است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نقد برخی افراد نسبت به دولت که می گویند اگر این سیاست‌ها از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ نمی شد، دولت خود چه برنامه ای داشت، افزود: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، برنامه ای فارغ از سیاست‌های کلان گذشته کشور نظیر سند چشم انداز نیست بلکه تکمیل کننده برنامه ها، سیاستها و ماموریت‌های ذاتی دستگاه‌هاست که از نظم و انسجام بهتری برخوردار است و تبدیل به نسخه ای برای نجات اقتصاد کشور شده است که باید برای اجرای آن پیگیری جدی صورت گیرد.
جهانگیری یکی از بخش‌هایی که تحریم کنندگان برای ایجاد محدودیت برای کشور مورد توجه قرار داده اند را نظام بانکی دانست و از بانک مرکزی خواست با استفاده از فرصت و ظرفیت‌های موجود در اقتصاد مقاومتی، برنامه ها و راهکارهایی برای تقویت و عدم آسیب پذیری نظام بانکی کشور ارائه دهند.
محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور نیز در این جلسه با بیان اینکه برخی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ماموریت و وظایف ذاتی دستگاه‌های اجرایی نهفته است گفت: نباید انتظار داشته باشیم که برنامه دستگاه‌ها برای اجرای این سیاست‌ها مطالب کاملا جدیدی نسبت به برنامه های گذشته باشد، زیرا این سیاستها تکمیل کننده برنامه ها و بسته‌ای راهگشا برای پاسخگویی به مشکلات و معضلات کشور است.
نوبخت افزود: در شرایط فعلی بیش از آنکه نیازمند سیاست‌های جدید باشیم، نیازمند اراده جدی برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ها هستیم که امیدوارم با اراده موجود در دولت تدبیر و امید شاهد اجرای دقیق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باشیم.

captcha