فرهنگ مهدویت رمز برون‌رفت از مشکلات است
کد خبر: 1417445
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
امام‌جمعه موقت شیروان:

فرهنگ مهدویت رمز برون‌رفت از مشکلات است

خبرنگاران افتخاری/ حسینعلی ظفری: حجت‌الاسلام کوثری، 23 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان شیروان گفت: فرهنگ مهدویت رمز برون‌ر‌فت از مشکلات است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کوثری، امام‌جمعه شیروان، 23 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به بحث در زمینه فرهنگ مهدویت و انتظار پرداخت و گفت: فرهنگ مهدویت و انتظار نیاز جامعه امروز و رمز برون‌رفت از مشکلات است.

وی افزود: دنیای سرخورده و غرق در ظلم و ستم، خون‌ریزی و ناامیدی را فرهنگ مهدویت می‌تواند مداوا کند.

امام‌جمعه شیروان با بیان اینکه انتظار برآمدن مصلح کل لازمه‌اش اصلاح جامعه و صالح شدن افراد جامعه مهدوی است، بیان کرد: فرهنگ مهدویت به ما سبک زندگی سعادت آفرین و نشاط و تلاش می‌بخشد و روح امید در جامعه می‌دمد.

وی ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، افزود: لازمه اقتصاد مقاومتی و ایستادن در مقابل دشمنان، امنیت غذایی است و این امر در سایه کار جهادی در حوزه جهاد کشاورزی تحقق پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام کوثری گفت: از این نسخه امام(ره) در دهه اول انقلاب اسلامی استفاده و تجربه کردیم و نتیجه آن سازندگی کشور و حرکت به‌سوی خودکفایی شکل گرفت.

وی با اشاره به آغاز دهه بهداشت و نکوداشت مساجد، افزود: کارکرد‌های مساجد به‌عنوان سنگرهای  مستحکم، فراوان است و باید مسجد مرکز تعلیم، تربیت، هدایت، وحدت و عبادت باشد و در هر نقطه‌ای نقش‌آفرینی کند و به‌عنوان سنگر بتوانیم با تهاجم فرهنگی دشمن از مساجد استفاده کامل کنیم. مساجد را باید از قهوه‌خانه و رستوران بودن خارج کنیم و باید از این سرمایه عظیم در طول روز در جهت  تعلیم و تربیت استفاده شود.

خطیب جمعه شیروان با محکوم کردن حملات گروه تروریستی داعش در عراق، اظهار کرد: نظام سلطه می‌خواهد شکست‌های خود را با کشتن مردم و ایجاد هرج و مرج در منطقه جبران کند و بینی زخمی خود را که در سوریه به خاک مالیده شده در عراق مداوا کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره فدائیان اسلام، گفت: امروز نیز با همان روحیه فدایی می‌توان در دنیا حرف زد و حق را بر کرسی نشاند.

حجت‌الاسلام کوثری در پایان یادآور شد: تیم مذاکره‌کننده باید توجه داشته باشد که مردم هرگز دست از حق مسلم خود انرژی هسته‌ای بر نخواهند داشت و در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا خواهند ایستاد.

captcha