دستگاه‌های اجرایی مکلف به ارائه خدمات بهداشتی متعارف به ایثارگران شدند
کد خبر: 1418544
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
با موافقت مجلس؛

دستگاه‌های اجرایی مکلف به ارائه خدمات بهداشتی متعارف به ایثارگران شدند

گروه سیاسی: با موافقت نمایندگان مجلس تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف به ارائه خدمات بهداشتی – درمانی متعارف به ایثارگران شاغل و بازنشسته شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز، سه‌شنبه، 27 خرداد و در جریان رسیدگی به  طرح دوفوریت استفساریه بند (ج) تبصره 16 قانون بودجه 93، پس از رفع ابهام از این طرح، با 160 رای موافق، 19 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در صحن به دوفوریت این طرح رأی دادند.

در موضوع استفساریه آمده است:

آیا حکم بند (ج) تبصره (16) قانون بودجه سال 1393 کل کشور مانع از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی متعارف دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و صندوق‌های بازنشستگی به کارکنان شاغل و بازنشستگان تحت پوشش خود می‌باشد؟

پاسخ: خیر ضمن اینکه متولی اصلی خدمات بهداشتی و درمانی ایثارگران اعم از فاقد شغل، دارای شغل و بازنشستگان ، بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد، کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و ادارات و صندوق‌های بازنشستگی می‌بایست خدمات متعارف درمانی بهداشتی را که به همه کارکنان خود ارائه می‌کنند موظفند به کلیه ایثارگران شاغل و بازنشسته خود نیز ارائه نمایند.

گفتنی است در این استفساریه تاکید شده بود که دستگاه‌های اجرایی مکلف به ارائه کلیه خدمات بهداشتی – درمانی هستند که با نظر رئیس مجلس «خدمات متعارف» به خدمات بهداشتی و درمانی اضافه شد.

این رفع ابهام با 165 رای موافق، 16 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر صورت گرفت.

captcha