از نامزدی «سلیم الجبوری» برای ریاست پارلمان تا اعزام هزار نیرو به سامرا
کد خبر: 1424759
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
جدیدترین اخبار از تحولات عراق /

از نامزدی «سلیم الجبوری» برای ریاست پارلمان تا اعزام هزار نیرو به سامرا

گروه بین‌الملل: آغاز نخستین جلسه نمایندگان جدید پارلمان عراق، اعزام ۱۰۰۰ نیروی داوطلب به سامرا و نامزدی «سلیم الجبوری» از سوی ائتلاف نیروهای ملی عراق برای ریاست پارلمان عراق از مهم‌ترین رویدادهای امروز این کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «المسله»، نیروهای ملی (تشکل سنی) عراق، سلیم الجبوری را به عنوان نامزد برای تصدی پست ریاست پارلمان عراق معرفی کردند.
سلیم الجبوری از سوی ائتلاف نیروهای ملی برای پست ریاست مجلس در نظر گرفته شده است و همام حمودی و حسین الشهرستانی برای معاونت اول وی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
این در حالی است که ائتلاف اتحاد ملی عراق هنوز درباره فرد خاصی برای در اختیار گرفتن پست نخست وزیری توافق نکرده است و بحث‌هایی درباره معرفی برهم صالح از سوی کردها برای پست ریاست جمهوری مطرح می‌شود و گزینه عادل عبدالمهدی، احمد چلبی و نوری المالکی برای نخست وزیری مطرح است.
ورود نیروهای داوطلب به سامرا برای حفاظت از «حرم امامان عسکری»
پایگاه خبری «السومریه نیوز» گزارش داد: استاندار بغداد از رسیدن حدود هزار نیروی داوطلب «گروهان‌های صلح» به شهر سامرا برای حمایت از مرقد مطهر امامین عسکریین (ع) خبر داد.
علی التمیمی، استاندار بغداد در این باره گفت: نزدیک به هزار نیروی «گروهان‌های صلح» وابسته به جریان صدرامروز وارد سامرا شدند تا از مرقدهای امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) در مقابل هرگونه حمله تروریستی دفاع کنند.
التمیمی که فرماندهی این نیروها را برعهده دارد، اظهار داشت: این نیروها از همه اماکن مقدس از جمله اطراف سامرا تا مسافت ده کیلومتری این شهر حمایت می‌کنند.
پس از فعال شدن تروریست‌های بعثی و تکفیری در عراق و اشغال استان نینوا و مناطقی از استان صلاح الدین به دست این تروریست‌ها؛ گروهان‌های صلح با فرمان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برای دفاع از همه اماکن مقدس، مراقد، مساجد و حتی کلیساها ایجاد شد.
این اعزام نیرو در حالی صورت می‌گیرد که منابع عراقی از جمله خبرگزاری «براثا» اعلام کردند که مناطق مجاور حرم دو امام همام «علی النقی» و «حسن عسکری» علیهما السلام در شهر سامرا دوشنبه‌شب هدف حمله خمپاره‌ای قرار گرفت.
یک مقام امنیتی در این خصوص اعلام کرد که این خمپاره‌ها در نزدیکی حرم دو امام همام اصابت کرده است و بر اثر آن یک نفر شهید و 23 نفر مجروح شده‌اند.

captcha