پیشنهادی برای اجرای دوباره نمایش «من زنده‌ام» نداشتم
کد خبر: 1439608
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
مژده ساعی:

پیشنهادی برای اجرای دوباره نمایش «من زنده‌ام» نداشتم

گروه هنر: در سی و دومین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» نمایش «من زنده‌ام» به نویسندگی عبدالحی شماسی و کارگردانی مژده ساعی در مورد زندگی و خاطرات مرحوم ابوترابی خوانش شد،اما هیچگاه پیشنهادی مبنی بر اجرای دوباره آن ارائه نشد.

مژده ساعی، کارگردان و کارشناس تئاتر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: سال گذشته نمایشنامه «من زنده‌ام» نوشته عبدالحی شماسی براساس زندگی و خاطرات مرحوم حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدعلی‌اکبر ابوترابی  برای اجرای نمایشنامه‌خوانی در جشنواره «تئاتر فجر» به من پیشنهاد شد که از آن استقبال کردم.
وی ادامه داد: دلیل این رغبت و استقبال من به دلیل این بود که در بررسی انجام شده متوجه شدم تا به آن لحظه اثری نمایشی که به شکل مستقیم به موضوع بازگشت آزادگان و خاطراتی که آنها در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق داشتند نپرداخته است در حالیکه به نظر من این موضوع در کنار تئاتر مقاومت و دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است.
ساعی تصریح کرد: شماسی نیز برای خلق یک اثر دراماتیک به سراغ شخصیت بارزی رفته بود؛ به هر حال مرحوم ابوترابی به سید آزادگان معروف بود چرا که بیشترین زمان را در اسارت گذرانده بود و قطعاً عرصه هنرهای نمایشی باید با پرداختن به این موضوع، دین خود را به سالها مقاومت، ایستادگی و پایداری آزادگان ادا می‌کرد.
این کارگردان تئاتر گفت: خوشبختانه در زمان کوتاهی توانستیم کار را برای اجرای نمایشنامه‌خوانی مهیا کنیم و استقبال خوبی هم از سوی مخاطب راجع به خوانش این نمایشنامه شد که این مسئله همان زمان ما را به این فکر انداخت که دورخیزی برای اجرای صحنه‌ای این نمایش داشته باشیم اما متأسفانه تا به این لحظه نه حمایتی و نه پیشنهادی در مورد تولید و اجرای این نمایش صورت نگرفته است.
کارگردان نمایش «خونیان و خوزیان» تأکید کرد: منظور از حمایت، تنها در وجه مادی آن نیست بلکه حداقل دوستان مسئول در نهادهای فرهنگی و انقلابی می‌توانستند با فراهم آمدن زمینه مناسب شرایطی را فراهم آورند تا در این روزها که در سالروز بازگشت آزادگان قرار داریم حداقل شاهد اجرای مجدد نمایشنامه‌خوانی «من زنده‌ام » باشیم.
ساعی در پایان گفت: این عزم و اراده هر چند که این روزها اعضای گروه نمایشنامه‌خوانی متفرق و هر کدام مشغول فعالیت در کارهای دیگر هستند همچنان وجود دارد اما باید بگویم که این اعلام آمادگی شرط کافی نیست و باید مقدمات و ملزومات حداقلی آن با اهتمام و توجه مسئولان فراهم شود.

captcha