طرح «یاوران نماز» افقی جدید در راستای ترویج این فریضه الهی است
کد خبر: 1440854
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
حجت‎الاسلام جمالی‎زاده:

طرح «یاوران نماز» افقی جدید در راستای ترویج این فریضه الهی است

گروه اجتماعی:امام جمعه فارسان گفت: طرح یاوران نماز افقی جدید در راستای بهره‎گیری از ظرفیت‌های مردمی برای ترویج فرهنگ نماز است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‎الاسلام حسین جمالی‎زاده، امام جمعه فارسان امروز، 28 مردادماه در نخستین همایش «یاوران نماز» که با حضور بیش از 150 نفر برگزار شد، با اشاره به آیات آغازین سوره مبارکه مومنون، اظهار کرد: اگر در ترویج نماز به همان شیوه‎های معمول اکتفا شود به طور قطع می‌توان ادعا کرد که نماز و فواید بی‌شمار آن در جامعه به نحو مطلوب و مورد انتظار اشاعه پیدا نکند.

وی با بیان اینکه باید به دنبال روش‌های موثرتر در ترویج فرهنگ نماز بود، گفت: درهمین راستا بهره‌مندی از ظرفیت‎های مردمی افق تازه‌ای را در مسیر زمینه‌سازی برای گسترش این فریضه مهم الهی پیش روی مشتاقان به اقامه نماز پدیدار می‎کند به طوری که راه‌اندازی گروه‌های یاوران نماز  در راستای تحقق این مهم بسیار راه‌گشاست.

حجت‌الاسلام سیدمهدی یعقوبی، مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان نیز افزود: ترویج و اشاعه فرهنگ نماز و فراگیر کردن این فریضه الهی در همه ابعاد آن توسط گروه‎های مردمی، هدف کلی از تشکیل هسته یاوران نماز است.

وی یاوران نماز را گروهی نماز باور، با انگیزه، با دغدغه و دلسوز، توانمند در عرصه‎های مختلف علمی، تبلیغی، فرهنگی و اجتماعی که یا خود به طورمستقیم در عرصه توسعه و ترویج فرهنگ نماز فعالیت داوطلبانه و غیرانتفاعی دارند و یا به طور غیرمستقیم با ارشاد و هدایت فکری گروه در برنامه‎های نماز مشارکت می‎کنند، دانست.

دبیر ستاد اقامه نماز فارسان واگذاری برخی از فعالیت‌های ستاد اقامه نماز به تشکل‌‎های مردمی را از دیگر اهداف یاوران نماز برشمرد.

captcha