جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان در اتحاد جهان اسلام مؤثر است
کد خبر: 1446003
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
حجت‌الاسلام جعفری:

جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان در اتحاد جهان اسلام مؤثر است

گروه هنر: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در آستانه برگزاری نهمین دوره خود است؛ رویداد تئاتری به واسطه بین‌المللی بودن آن و حضور پررنگ هنرمندان اعم از شیعه و سنی می‌تواند موجب اتحاد بیشتر جهان اسلام شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین رحیم جعفری، دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: طبق زمانبندی اعلام شده فراخوان، قرار بود نتیجه ارزیابی آثار متقاضی شرکت در این جشنواره، 10 شهریور اعلام شود که چون زمان جشنواره به دلیل تداخل با برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان به تعویق افتاد، اعلام نتایج با چند روز تأخیر صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با سابقه نزدیک به یک دهه برگزاری، جایگاه خوب و سازنده‌ای در عرصه هنر مردمی تئاتر پیدا کرده است به ویژه اینکه هر ساله هنرمندان فعال زیادی در این رشته به ویژه از استان‌های غرب کشور شرکت دارند.
تأکید ویژه جشنواره تئاتر مریوان بر شعار سال است
جعفری تصریح کرد: بر اساس فراخوان، تأکید ویژه این دوره از جشنواره بر شعار سال یعنی «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» است؛ دغدغه‌ای که رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سال آن را مطرح کردند و از بروز برخی مظاهر زوال فرهنگی اظهار نگرانی کردند؛ لذا دبیرخانه این جشنواره نیز رسالت خود دانست که در قالب یک رویداد فرهنگی مؤثر در سطح بین‌المللی این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های این جشنواره جغرافیای محل برگزاری آن است؛ با تو.جه به اینکه یکی از استان‌های غربی کشور میزبان این جشنواره است، طرح مسائلی همچون شعار سال در این جشنواره در بعد ملی موجب اتحاد و یکپارچگی بیشتر هموطنان ایرانی با هر کیش و آئین می‌شود، به ویژه مسلمانان شیعه و سنی که امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز به انسجام ملی و وحدت اسلامی دارند.
مدیر سابق دفتر تعزیه مرکز هنرهای نمایشی در ادامه گفت: در شرایطی که کشورهای همسایه غربی درگیر موج جنایات گروه‌های تکفیری هستند و از آن سو نیز رژیم صهیونیستی تاب و تحمل فلسطین و حرکت جهاد اسلامی این کشور را پیرو بیداری اسلامی در منطقه ندارد و دست به تجاوز و چپاول مال و ناموس مردم مسلمان می‌زند، هر اتفاق فرهنگی همچون برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان در این خطه از کشور اسلامی ایران مغتنم است و قادر خواهد بود بسیاری از توطئه‌های دشمنان را که در پی ازهم گسیختگی و ایجاد تفرقه میان امت اسلامی هستند، خنثی کند.
حمایت از موضوعات مربوط به جهان اسلام
وی در پایان گفت: از آنجا که فراخوان نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان پیش از وقوع جنایات گروه‌های تروریستی در منطقه و کشورهای اسلامی اعلام شد لذا در مفاد آن اشاره به مورد موضوعی در این رابطه نشده است اما دبیرخانه این جشنواره آمادگی دارد تا از طرح‌های ارسالی به منظور نمایش‌های خیابانی با موضوعاتی که جهان اسلام اکنون به آن مبتلاست، حمایت کند.
یادآور می‌شود، نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اواخر مهر به دبیری حجت‌الاسلام و المسلمین رحیم جعفری در این شهر برگزار می‌شود.

captcha