زمان رونمایی از دایرة‌المعارف نمایش ایمانی این هفته قطعی می‌شود
کد خبر: 1456978
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
محمود فرهنگ:

زمان رونمایی از دایرة‌المعارف نمایش ایمانی این هفته قطعی می‌شود

گروه هنر: تدوین و انتشار نخستین دایرة‌المعارف نمایش ایمانی به دلیل گستردگی مرحله مطالعاتی و تحقیقی این حوزه، کمی به درازا کشیده شد اما طی این هفته و در قالب نشستی که با مؤلف این دایرة‌المعارف خواهیم داشت، زمان رونمایی از آن قطعی خواهد شد.

محمود فرهنگ، مدیر کانون تئاتر دینی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: زمانی که تصمیم به تألیف نخستین دایرة‌المعارف نمایش ایمانی گرفته شد و فرهاد ناظرزاده کرمانی، انجام آن را تقبل کرد، تصور بر این بود که این پروژه را ظرف مدت چند ماه به سامان رسانده و آماده چاپ و انتشار شود.
وی ادامه داد: هر چه کار پژوهشی و مطالعاتی این دایرة‌المعارف به پیش رفت حوزه‌های بیشتری از این مبحث مورد شناسایی قرار گرفت که حوزه کاری انجام این پروژه را گسترده‌تر می‌کرد تا جایی‌که به پیشنهاد مؤلف، کانون تئاتر دینی تصمیم گرفت در این مورد حوصله بیشتری به خرج دهد.
فرهنگ تصریح کرد: از آنجا که از همان آغاز برای تدوین یک مرجع کامل نمایشی در حوزه تئاتر دینی دورخیز کرده بودیم لذا با وجود آن که می‌توانستیم دایرة‌المعارف را با همان شرایط اولیه چاپ و رونمایی کنیم اما زمان بیشتری به مؤلف برای تحقیق در مورد زوایای پنهانی آن دادیم تا ماحصل کار، محصولی جامع و کامل در حوزه نمایش دینی شود.
وی در ادامه گفت: برای رونمایی از این اثر فاخر نمایشی نیاز به انجام مقدماتی است که در هفته جاری  و در طی نشستی که با مؤلف این دایرة‌المعارف که از جمله چهره‌های ماندگار عرصه فرهنگ و هنر است، خواهیم داشت و زمان دقیق برگزاری مراسم رونمایی از آن قطعی می‌شود.
فرهنگ در پایان افزود: کانون نمایش دینی برنامه مفصلی نمایشی و آئینی برای ایام محرم و صفر نیز خواهد داشت که در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی آن هستیم و به زودی تاریخ این ویژه‌برنامه و نحوه برگزاری آن را رسانه‌ای خواهیم کرد.

captcha