ایجاد عدالت در سلامت مهم‌ترین هدف وزارت بهداشت است
کد خبر: 1458214
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
سیاری:

ایجاد عدالت در سلامت مهم‌ترین هدف وزارت بهداشت است

گروه سلامت: معاون وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت به دنبال عدالت در سلامت بوده و در این رابطه، دسترسی و بهره‌مندی مردم به خدمات بهداشتی، حفاظت مالی و رضایتمندی اعضای جامعه در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشتی وزیر بهداشت در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه جنوب کشور با اشاره به محورهای موردنظر در عرصه بهداشت کشور، تصریح کرد: نخستین هدف در این زمینه، پیشگیری از مرگ نابهنگام اعضای جامعه بوده که شامل نوزادان تا افراد بزرگسال می‌شود و برای دست یابی به این هدف، لازم است مانع از ابتلا به بیماری‌ها شویم.
وی شناسایی ریسک فاکتورها و تحلیل آنها را نیز از دیگر اهداف مورد نظر در این خصوص عنوان کرد و افزود: وزارت بهداشت به دنبال عدالت در سلامت بوده و در این رابطه، دسترسی و بهره‌مندی مردم به خدمات بهداشتی، حفاظت مالی و رضایتمندی اعضای جامعه در نظر گرفته می‌شود.
وی با اشاره به بالا بودن مرگ افراد 30 تا 70 ساله در سطح دنیا، از اقدام به همکاری سازمان ملل متحدد در کنترل این مشکل خبر داده و ابراز کرد: بر اساس ریشه یابی‌های صورت گرفته رفتارهای مردم و عوامل بیولوژیک، دو عامل ریشه‌ای موثر در این زمینه بوده که در کنار هم موجب ابتلا به بیماری‌هایی نظیر قلبی عروقی، دیابت، نارسایی کلیه و مواردی از این قبیل می‌شود.
سیاری اظهار کرد: در همین راستا، دو استراتژی مهم پیش بینی شده که شامل برنامه ریزی برای اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در جامعه و در میان مردم می‌شود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت در این نشست ضمن تحلیل و بررسی شاخص‌های بهداشتی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتکار عمل این دانشگاه در تشکیل اجلاس قطب دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه جنوب کشور تقدیر کرده و خواستار اجرایی شدن این برنامه و سایر مناطق کشور شد.

captcha