ستاد «بصیرت عاشورایی» در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد
کد خبر: 1461921
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
در راستای احیای فرهنگ حسینی؛

ستاد «بصیرت عاشورایی» در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری از تشکیل ستاد بصیرت عاشورایی در استان خبر داد و گفت: این ستاد فعالیت خود را از این هفته به صورت رسمی آغاز می‌کند.

حجت‌الاسلام محسن غلامیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، اظهارکرد: تاکیداتی که در طول تاریخ بر احیای فرهنگ حسینی و عزاداری برای شهادت امام حسین(ع)، آماده شدن برای احیای این فرهنگ را ضروری کرده است.

وی با اشاره به حب مردم نسبت به امام حسین(ع)، افزود: 30 درصد از موقوفات استان مربوط به امام حسین(ع) و اصحاب ایشان است که عمده این موارد در ارتباط با احیای مجالس روضه و تعزیه‌خوانی اهل بیت(ع)بوده است.

غلامیان با اشاره به تشکیل ستاد بصیرت عاشورایی در استان از آغاز فعالیت این ستاد از پنجشنبه، یکم آبان ماه خبر داد و برگزاری مراسم‌های روضه‌خوانی و سخنرانی در ارتباط با امام حسین (ع) و شهادت ایشان را از عمده برنامه‌های این ستاد عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری همچنین از  اعزام 50 طلبه برای احیای سنت وقف به نقاط مختلف استان در ایام محرم امسال خبر داد.

وی افزود: این افراد در طول مدت فعالیت خود ضمن بیان احکام مربوط به مسائل وقف و ترغیب مردم به احیای این سنت پسندیده الهی به برگزاری مراسم‌های دهه محرم می‌پردازند.

غلامیان با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین در مرکز استان و شهرستان‌ها ، اظهارکرد: این تجمع برای اولین بار و به صورت سراسری در کل کشور در روز دوم محرم در بقاع و موقوفات شاخص استان برگزار خواهد شد.

وی همچنین بر لزوم ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد و گفت: چنانچه برنامه‌ها و موارد مصرف موقوفات به درستی تبیین و تشریح شوند، مردم نسبت به احیای این امر خیر و شرکت در وقف ترغیب خواهند شد.

captcha