نوای «قصیده غربت» در رادیو معارف
کد خبر: 1464102
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸

نوای «قصیده غربت» در رادیو معارف

کانون خبرنگاران نبأ/ جلال بیطرفان: عزاداران حسینی در ایام محرم با شکل گیری و پیامدهای غربت حقیقت آشنا می‌شوند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، همزمان با آغاز ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی علیه السلام برنامه «قصیده غربت» به روی آنتن می‌رود.

این برنامه که با هدف بصیرت‌افزایی در عرصه سیاسی، اجتماعی و اعتقادی با بیان عبرت های واقعه عاشورا با نگاهی بین‌المللی طراحی و تولید شده است با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدصابر جعفری به بررسی موضوعاتی همچون زمینه های شکل گیری غربت حقیقت؛ تکذیب حقیقت، عدم شناخت حقیقت و توجیه باطل ولایت گریزی و ولایت ناپذیری، جاه طلبی ومستی قدرت، بی تفاوتی نسبت به دین و ارزش ها، ترس وعدم شجاعت و  کینه توزی  می‌پردازد.

همچنین پیامدهای غربت حقیقت؛ پیمان‌شکنی، توطئه و فتنه انگیزی، لجاجت افراط وتفریط (شکل گیری گروه های افراطی وتفریطی- مسامحه کار)، رواج حرام خواری در جامعه، حاکمیت ظالمان، بی رنگ شدن ارزش ها و رواج بدعت‌ها  از جمله محورهایی است که در این برنامه به آن پرداخته می‌شود.

«قصیده غربت» کاری از گروه معارف و علوم اهل بیت علیهم السلام به تهیه و سردبیری روح الله شجاعی و اجرای رضا هدایت فر از یکشنبه 4 آبان ساعت 9:00 تقدیم سوگوارن حسینی می‌شود.

captcha