ششمين نمايشگاه علوم قرآنی در سنندج برپا شد
کد خبر: 1987794
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱

ششمين نمايشگاه علوم قرآنی در سنندج برپا شد

گروه فعاليت های قرآنی: مجمع قرآن شهرستان سنندج در راستای ترويج و اشاعه فرهنگ دينی و قرآنی ششمين نمايشگاه علوم قرآنی را در صحن جديد مسجد جامع اين شهرستان برگزار كرده است.

«سيدعباس حسينی»، رييس مجمع قرآن شهرستان سنندج در گفت و گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه كردستان، با اعلام اين مطلب گفت: در اين نمايشگاه آثار علوم قرآنی در زمينه‌های تابلو‌نويسی، خطاطی، معرق‌كاری، لوح فشرده و نرم‌افزارهای قرآنی، فيلم و كتاب‌های دينی و قرآنی به معرض ديد علاقه‌مندان گذاشته شده است.
وی با اشاره به اينكه در اين نمايشگاه 6 هزار جلد كتاب دينی و قرآنی شامل كتاب‌های قرآن، احكام فقهی، زندگينامه پيامبران، تفاسير قرآنی نمايش داده شده، اظهار كرد: به منظور تشويق و ترغيب جوانان و نوجوانان به فعاليت‌های قرآنی كتاب‌های داستانی كودكان و نرم افزارهای قرآنی ويژه كوكان و نوجوانان نيز وجود دارد.
حسينی افزود: در اين نمايشگاه چندين انتشاراتی سطح شهرستان سنندج، با همكاری مجمع قرآن كتاب‌های علوم دينی خود را به نمايش گذاشته‌اند.
وی با اشاره به اينكه در اين نمايشگاه تابلوهای هنری اعضای مجمع نيز وجود دارد، تصريح كرد: در اين نمايشگاه 100 تابلوی نفيس قرآنی در زمينه‌های تذهيب و خطاطی آيات قرآنی به شيوه نسخ و ثلث نمايش داده شده است.
رييس مجمع قرآن شهرستان سنندج به برگزاری كلاس‌های خطاطی آيات قرآنی زير نظر استاد برجسته كردستانی استاد «علی اشرف زانيار» اشاره و اعلام كرد: در اين كلاس‌ها بيش از 50 نفر از علاقه‌مندان اين رشته حضور دارند كه آثار خود را در اين نمايشگاه نمايش داده‌اند.
وی با اعلام اينكه بيش از 20 اثر از آثار به نمايش در آمده در اين نمايشگاه يادآور شد: در اين نمايشگاه قرآن خطی استاد «علی اشرف زانيار»، به نمايش گذاشته شده، كه بسيار مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
captcha