مراسم گراميداشت روز جهانی قدس در زامبيا برگزار شد
کد خبر: 2177208
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۵

مراسم گراميداشت روز جهانی قدس در زامبيا برگزار شد

گروه سياسی و اجتماعی: به همت رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در زامبيا، مراسم گراميداشت روز جهانی قدس در اين كشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اين مراسم روز جمعه، 4 شهريور ماه، در محل مسجد «امام رضا(ع)» شهر لوزاكا برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور جمعی از مسلمانان شيعه، اهل سنت و تعدادی از امامان جماعت مساجد زامبيا برگزار شد؛ حجت‌الاسلام «صابری» به بررسی موضوع فلسطين پرداخت.
وی با اشاره به اهميت وظيفه مسلمانان در جهت برقراری فضای صلح و عدل در جهان، سيره رسول گرامی اسلام(ص) را راهنمای بسيار خوبی برای مسلمانان دانسته و آنرا آرزوی امروز بشريت در جامعه كنونی عنوان كرد.
صابری با اشاره به اهميت مسجدالاقصی به‌عنوان قبله اول مسلمانان، تلاش در جهت همزيستی مسالمت‌آميز ميان اديان مختلف را يكی از نيازهای امروز منطقه دانست.
رايزن فرهنگی ايران در زامبيا، با تببين شرايط حاكم در برخی كشورهای اسلامی و با ابراز حمايت از تلاش ملل مسلمان در تعيين سرنوشت و برقراری عدالت و احكام اسلامی، شرايط امروز اين كشورها را ناشی از ظلم‌های متراكم و بی‌عدالتی در ساليان اخير خواند.
captcha