«صراط» از مهاجر سرزمين توحيد می‌گويد
کد خبر: 2244811
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۷

«صراط» از مهاجر سرزمين توحيد می‌گويد

گروه فعاليت‌های قرآنی: برنامه صراط دوشنبه، پنجم دی‌ماه به معرفی شخصيت‌های قرآنی می‌پردازد اين بار از هاجر، همسر حضرت ابراهيم (ع)، مهاجر سرزمين توحيد می‌گويد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، روابط عمومی راديو قرآن اعلام كرد، برنامه صراط كه به طور زنده از شبكه راديويی قرآن پخش می‌شود، دوشنبه، پنجم دی‌ماه با كارشناسی حجت‌الاسلام محمدحسين معزی به بررسی ابعاد شخصيتی هاجر همسر حضرت ابراهيم (ع) می‌پردازد.
در اين برنامه علاوه بر سيری در زندگی هاجر و فراز و نشيب‌هايی كه گذرانده است نكات تربيتی زندگی اين بانوی بزرگوار مطرح می‌شود.
هاجر همسر ابراهيم از سائحات بود سائحات كه در قرآن به عنوان يكی از صفات كمالی برای زنان ذكر شده به معنای زنان مهاجر است.
علامه طباطبايی می‌گويد: «سائحات كسانی هستند كه با گام‌های خود از مسجدی به مسجد ديگر و از معبدی به معبد ديگر هجرت كرده با بدن‌های خود در پی اطاعت و انجام دستورات پروردگار می‌روند. هاجر نمونه سائحات بود؛ زيرا به امر خداوند همراه ابراهيم از اورشليم به مكه هجرت كرد و رنج دوری از وطن، خانه و شوهر خود را تحمل كرد و در جست وجوی آب بارها ميان دو كوه صفا و مروه را پيمود.
برنامه صراط روزهای دوشنبه با محوريت معرفی شخصيت‌های قرآنی به سردبيری و اجرای مريم كلانتری و تهيه‌كنندگی مسعود خالقی كاری از گروه قرآن و معارف عمومی است كه از ساعت 10:5 به مدت 55 دقيقه از راديو قرآن پخش می‌شود.
captcha