تجمع انقلابيون در ميدان «التحرير» قاهره به مناسبت سالروز سرنگونی مبارك
کد خبر: 2494497
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸

تجمع انقلابيون در ميدان «التحرير» قاهره به مناسبت سالروز سرنگونی مبارك

گروه بين‌الملل: مردم مصر امروز، 23 بهمن، به مناسبت سالروز سرنگونی مبارك راهپيمايی و در ميدان «التحرير» قاهره تجمع می‌كنند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه «المصريون»، جبهه «نجات ملی» مصر طی فراخوانی اعلام كرد: راهپيمايی مردم مصر به مناسبت سالروز سرنگونی حسنی مبارك، ديكتاتور اين كشور با هدف تحقق اهداف انقلاب در 4 مسير مختلف برگزار خواهد شد و راهپيمايان در پايان در ميدان التحرير قاهره تجمع خواهند كرد.
نخستين مسير اين راهپيمايی با عنوان «زندگی» از مقابل مسجد «سيده زينب(س)» قاهره آغاز خواهد شد و منطقه «دوران شبرا» نيز به عنوان دومين مسير راهپيمايی اعلام شده است كه باعنوان «عدالت اجتماعی» برگزار خواهد شد.
راهپيمايی «آزادی» نيز در مقابل مسجد «مصطفی محمود» قاهره آغاز می‌شود و «كرامت انسانی» نيز عنوان چهارمين مسير راهپيمايی انقلابيون مصری است كه از مقابل مسجد «الفتح» در منطقه «رمسيس» آغاز خواهد شد.
زمان برگزاری اين راهپيمايی‌ها ساعت 17 به وقت محلی اعلام شده است و تمامی اين مسيرها به ميدان التحرير قاهره منتهی خواهد شد.
نيروهای انقلابی مصر در بيانيه‌ای ضمن دعوت از مردم برای شركت در اين راهپيمايی‌ها اعلام كردند: ديكتاتوری كه هرگز فكر نمی‌كرد سرنگون شود، در 11 فوريه پس از 30 سال سركوب، فساد و غارت سرنگون شد، روزی كه ملت مصر آن را جشن گرفت.
در اين بيانيه آمده است: مردم مصر 18 روز را در ميدان التحرير گذراندند، در حالی كه واحد و يكپارچه فرياد «ملت سقوط رژيم را می‌خواهد» و «زندگی، آزادی و عدالت اجتماعی» سر دادند.

captcha