تعداد متسابقين حذف‌شده رقابت‌های قرآنی جايزه دبی به 8 نفر رسيد
کد خبر: 2564961
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲

تعداد متسابقين حذف‌شده رقابت‌های قرآنی جايزه دبی به 8 نفر رسيد

گروه بين‌الملل: رئيس كميته برگزاری هفدهمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن جايزه دبی اعلام كرد: تعداد حذف‌شدگان از اين دوره از رقابت‌ها به دليل عدم تسلط در حفظ قرآن به 8 نفر رسيده است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از روزنامه «البيان» چاپ امارات، ابراهيم محمد بوملحه، رئيس كميته برگزاری مسابقات قرآن جايزه دبی، اظهار كرد: كميته گزينش مقدماتی متسابقين تاكنون 8 متسابق را به دليل عدم تسلط و توانمندی در حفظ قرآن، از دور رقابت‌ها خارج كرده است.
ابراهيم محمد بوملحه در ادامه افزود: اين كميته برای سازماندهی و ارزيابی عملكرد شركت‌كنندگان از نظر حفظ قرآن و تسلط بر احكام تجويد تلاش خواهد كرد تا تنها حافظان و مجودان توانمند در جايگاه اجرای رقابت حاضر شوند.
سعيد حارب، معاون كميته برگزاری اين رقابت‌ها، نيز تأكيد كرد: مقر جديد مسابقات بين‌المللی قرآن جايزه دبی كه 60 ميليون درهم (واحد پول امارات) برای آن هزينه شده است، پس از ماه مبارك رمضان با هدف توسعه فعاليت‌های اين رقابت افتتاح خواهد شد.
سعيد حارب در ادامه افزود: مقر جديد اين جايزه در منطقه «الممرز» واقع شده است و در آينده طرح‌های زيادی به منظور توسعه اين مركز اجرا خواهد شد.
پيش از اين نيز كميته گزينش مقدماتی هفدهمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن جايزه دبی، نمايندگان 5 كشور فيجی، بلژيك، موريشيوس، گرينادا و مقدونيه را به خاطر عدم توانمندی در حفظ قرآن، از دور رقابت‌ها خارج كرده بود و 3 متسابق از كشورهای سنگاپور، نيوزيلند و گابن نيز از شركت در رقابت‌ها انصراف داده بودند.
يادآور می‌شود، هفدهمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن جايزه دبی از سه‌شنبه گذشته، 25 تيرماه، در سالن اتاق «بازرگانی و صنعت» دبی آغاز شده‌ است و ميلاد عاشقی، نماينده كشورمان در اين دوره از رقابت‌ها است كه 29 تيرماه با پاسخ‌گويی به سؤالات كميته داوران، تلاوت خود را در اين رقابت ارائه داد.
captcha