مركز اسلامی نبی اكرم(ص)؛ كانون پرورش نوجوانان شيعی زامبيا
کد خبر: 2574377
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸

مركز اسلامی نبی اكرم(ص)؛ كانون پرورش نوجوانان شيعی زامبيا

گروه بين‌الملل: مركز اسلامی نبی اكرم(ص) در منطقه كتوبا كشور زامبيا، كه فعاليت خود را از سال 1387 به همت رايزنی فرهنگی ايران آغاز كرده است، اكنون به‌عنوان كانون پرورش نوجوانان شيعی اين كشور شناخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از رايزنی فرهنگی ايران در زامبيا، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين «محمد اسدی موحد»، رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در زامبيا، با اعلام اين خبر درباره ديدار اخير خود از مركز اسلامی نبی اكرم(ص) كتوبا گفت: به منظور بررسی وضعيت شيعيان منطقه كتوبا و مدرسه دوره ابتدائی، اوايل مردادماه به همراه يكی از شيعيان پاكستانی به اين منطقه سفر و از نزديك با مسلمانان ديدار و گفت‌وگو كرده و در جريان مشكلات و پيشرفت‌های اين مركز قرار گرفتم تا هرچه سريع‌تر با برنامه‌ريزی در رفع مشكلات اقدام شود.
وی افزود: پس از حضور در محل مركز كتوبا، مورد استقبال حسين مساكا، مدير مدرسه و عضو هيئت امنای مركز و گروهی از مسلمانان و دانش‌آموزان اين مركز قرار گرفتيم و پس از آن مساكا گزارشی از فعاليت‌های مركز ارائه داد و برنامه بازديد با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ دينی توسط بنده ادامه يافت.
حجت‌الاسلام اسدی موحد يادآور شد: اين مركز اسلامی در سال 1387 به عنوان مدرسه ابتدائی توسط اينجانب ثبت و راه‌اندازی شد و هم اكنون دارای 80 دانش‌آموز است كه از كلاس اول تا ششم از فضای مسجد برای آموزش بهره‌گيری می‌شود.
رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در زامبيا تصريح كرد: اين مركز در‌صورتی‌كه مورد توجه واقع و با نظارت جدی اداره شود، می‌تواند به يكی از كانون‌های پرورش و تربيت نوجوانان مسلمان علاقمند به مكتب شيعه و فرهنگ ايران تبديل شود.
وی در پايان حضور يك مربی قرآن و مبلغ دينی آفريقائی را برای استقرار در مركز اسلامی نبی اكرم(ص) كتوبا و تدريس تعاليم دينی به دانش‌آموزان ضروری عنوان كرد.
captcha