بصیرت افزایی لازمه مقابله موثر با تهدیدات اقتصادی و فرهنگی است
کد خبر: 2616971
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
محمدسلیمانی:

بصیرت افزایی لازمه مقابله موثر با تهدیدات اقتصادی و فرهنگی است

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری ایجاد تحرک و پویایی در اقتصاد را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و بر لزوم بصیرت افزایی به مردم در راستای مقابله موثر با تهدیدات دشمن از جمله اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، سردار رضا محمدسلیمانی، فرمانده سپاه استان 18 آذرماه در همایش «اقتصاد مقاومتی» با بیان اینکه ایران طی  36 سال عمر انقلاب همواره با چالش‎های زیادی مواجه بوده است، بر لزوم شناسایی و تبیین چالش‎ها و راه‎های مقابله با آن در راستای پیشرفت انقلاب و تحقق اهداف نظام، تاکید کرد.

وی اظهارکرد: همانگونه که تاکنون توانسته‎ایم در مقابل چالش‎ها بایستیم باید در ادامه مسیر نیز با درایت و اهتمام ویژه این هدف دنبال شود.

محمدسلیمانی از تهدید نظامی به عنوان اولین چالش کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یادکرد و گفت: تنها راه مقابله با این تهدید مقابله به مثل است، کاری که در هشت سال دفاع مقدس انجام دادیم و پیروزی در این جنگ سبب شد تا دشمن به هیچ وجه جرأت حمله نظامی به ایران را نداشته باشد.

تنها راه مقابله با تهدیدات هوشیاری مردم است

وی تهدید امنیتی علیه کشور از ابتدای انقلاب تاکنون را یادآور شد و تصریح کرد: تنها راه مقابله با این تهدید، هوشیاری مردم است؛ چراکه مردم باید خود جامعه اطلاعاتی باشند.

به گفته وی، خوشبختانه سیستم اطلاعاتی استان چهارمحال و بختیاری جزو قوی‎ترین سیستم‎های اطلاعاتی کشور محسوب می‎شود.

محمدسلیمانی تهدید فرهنگی و اقتصادی را از مهم‌ترین تهدیدات حال حاضر علیه ایران دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا می‏طلبد طبق فرمایش رهبری با بصیرت‎افزایی به مردم با انواع تهاجمات از جمله فرهنگی و اقتصادی مقابله کرد.

وی با اشاره به انواع فشارها و تحریم‎های اقتصادی علیه کشور، افزود: رعایت حقوق بشر و انرژی هسته‌ای بهانه‎های دشمن است تا با ایجاد انواع تحریم، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نابود کند؛ چراکه این نظام ایده و راهی نو در مقابل دیدگان دنیا گشوده است و همه آن را درک کرده‎اند.

تحریم‎ها سبب شد ایران در مسائل علمی به جایگاه ویژه‏ای در دنیا دست یابد

فرمانده سپاه استان با تاکید بر لزوم تلاش در تبدیل تهدیدها به فرصت، افزود: تحریم‎ها سبب شد تا کشور ایران در مسائل علمی به ویژه در انرژی هسته‎ای و سلول‏های بنیادی به جایگاه ویژه‏ای در دنیا دست یابد.

وی با تاکید بر اینکه سرنوشت کشور تنها متکی به نتایج 5+1نیست، تصریح کرد: مذاکرات سال گذشته 5+1 نشان می‏دهد تنها شرایط حاکم در این گفت‎وگوها ادبیات قدرت است و امروز تنها با زبان زور می‏توان با آمریکا و متحدان سخن گفت.

محمد سلیمانی اقتصادمقاومتی را تنها راه مقابله با چالش‎ها و تهدیدهای اقتصادی علیه کشور عنوان کرد و گفت: همانطور که راهبرد نظام را مقام عظمای ولایت مشخص می‎کند در همین راستا امسال سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شد.

اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد بومی، ملی و برگرفته از انقلاب است

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تعریف اقتصاد مقاومتی، افزود: ایشان اقتصاد مقاومتی را یک اقتصاد بومی، ملی و برگرفته از انقلاب است که تاثیرات بلند مدتی در نظام اقتصادی کشور دارد و می‌تواند این مشکلات را برطرف کند و در عین حال پویا باشد، دانست.

محمدسلیمانی خاطرنشان کرد: ایجاد تحرک و پویایی در اقتصاد کشور و بهبود شاخص‎های کلان بویژه تولید ملی، اشتغال، کاهش تورم، افزایش بهره‎وری و رفاه عمومی از مهم‎ترین مولفه‎های اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مدیریت جهادی با کار، تلاش، تدبیر و اخلاص درراستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، افزود: در استان ما نیز این مدیریت جهادی به خوبی شکل گرفته است.

محمد سلیمانی اظهارکرد: طی یک سال و دو ماه اخیر با کار جهادی و از طریق نیروی بسیج استان طبق پیش‎بینی برنامه پنج ساله توانستیم با کمترین هزینه 45سوله ورزشی درسراسر استان ایجاد کنیم که 23هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه شد.
 

captcha