یکی از استراتژی‌های مهم جهان غرب، برهم زدن وحدت شیعه و سنی است
کد خبر: 2690744
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
امام جمعه مهربان:

یکی از استراتژی‌های مهم جهان غرب، برهم زدن وحدت شیعه و سنی است

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام جلیلی یکی از استراتژی‌های مهم جهان غرب را برهم زدن وحدت شیعه و سنی دانست و تنها راه رهایی از وضعیت موجود را چنگ زدن به ریسمان الهی و دوری از تفرقه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی امروز، 20 دی در جلسه هماهنگی تشکل‎ها و کانون‌های پردیس فاطمةالزهرا، وحدت را رمز اصلی مؤفقیت جهان اسلام و مسلمین در دنیای امروز عنوان کرد و گفت: یکی از استراتژی‌های مهم جهان غرب، برهم زدن وحدت شیعه و سنی است.

وی با اشاره به تأسیس رسانه‎‌های مختلف تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان، اظهار کرد: در لندن شبکه‌‎هایی با عنوان شیعه و سنی ایجاد شده و دفتر آن‌ها تنها دو کوچه فاصله دارد و هردو به برجسته کردن اختلاف نظرها بین شیعه و سنی متمرکز شده‌اند و این در حالی است که شاید شیعه و سنی کمتر از 10 درصد اختلاف جزئی بایکدیگر داشته باشند.

امام جمعه منطقه مهربان با استناد به آیه «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ؛ و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید. آیه 103 سوره مبارکه آل‌عمران» تنها راه رهایی از وضعیت موجود را چنگ زدن به ریسمان الهی و دوری از تفرقه عنوان کرد.

حجت‌الاسلام جلیلی ادامه داد: جریان تکفیر و داعش و القاعده فرزند ناخلف ترکیب این نوع شبکه‌های ماهواره‌ای است که سالانه میلیاردها دلار برای رونق دادن به آن‌ها از طرف استکبار جهانی صرف می‎‌شود و این درحالی است که در خیلی از کشورها مردم محتاج و فقیرند؛ لذا اهمیت صرف این مبالغ هنگفت برای ایجاد اختلاف ازاین مسئله نیز مشخص می‌شود.

captcha