۵۰ هزار تشکل مذهبی با برپایی جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) به استقبال دهه فجر می‌روند
کد خبر: 2739992
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
روحانی‌نژاد خبر داد:

۵۰ هزار تشکل مذهبی با برپایی جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) به استقبال دهه فجر می‌روند

گروه جامعه: معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد: ۵۰ هزار مراسم جشن ولادت امام حسن عسکری(ع) توسط تشکل‌های دینی در ۹ بهمن ماه به منظور استقبال از دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد کمیته انجمن‌های اسلامی، هیئات مذهبی و کانون‌های اسلامی ستاد مرکزی دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه اول بهمن ماه با هدف تشریح برنامه‌های دهه فجر این کمیته برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه انجمن‌های اسلامی و هیئت‌های مذهبی شناخته‌شده‌ترین شبکه‌های مردمی هستند که گام به گام انقلاب و جنگ تحمیلی همگام بوده‌اند، اظهار کرد: در بیش از 365 شهرستان کشور کمیته‌های مردمی انجمن‌های اسلامی، هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی هنری تشکیل شده است.

وی از برگزاری 600 همایش و 800 نشست با هدف توجیه و تشریح برنامه‌های دهه فجر برای تشکل‌های مردمی خبر داد و اظهار کرد: از میان 90 هزار تشکل ثبت شده در بانک اطلاعات سازمان تبلیغات اسلامی 50 هزار تشکل برنامه‌های ویژه‌ای برای دهه فجر اجرا خواهند کرد.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد در ادامه عنوان کرد: برنامه‌ریزی جهت تحقق منویات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مشارکت هر چه بیشتر تشکل‌های مردمی از جمله هیئات مذهبی، انجمن‌های اسلامی، کانون مداحان و شاعران آئینی  در آئین‌های دهه مبارک فجر یکی از مهمترین وظایف ما محسوب می‌شود.

وی به حمایت از اقشار تاثیرگذار همچون روحانیون مستقر و هجرت، بانوان فرهیخته، مداحان، شاعران آیینی و .... جهت برپایی برنامه‌های متنوع در دهه فجر به ویژه حضور منسجم آنها در مراسم مهمانی لاله‌ها و راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن ماه  اشاره کرد و افزود: توجه جدی به ظهور و بروز آرمان‌ها و پیام انقلاب در تبلیغات، ارائه شعارها و آذین بندی‌های متنوع و جذاب در مسیرهای راهپیمایی و میادین اصلی و استفاده بهینه و مناسب از تصاویر امام (ره) و مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دستور کار این تشکل ها و اقشار تاثیرگذار قراردارد.

برگزاری 50 هزار مراسم جشن ولادت امام حسن عسکری(ع)
روحانی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری 50 هزار مراسم جشن ولادت امام حسن عسکری(ع) توسط تشکل‌های دینی در 9 بهمن ماه به منظور استقبال از دهه مبارک فجر، تاکید کرد: مواردی چون تعامل و همکاری با وزارت آموزش و پرورش و امور مساجد در خصوص برگزاری گفتمان دینی با موضوعات انقلاب اسلامی به ویژه اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، تعمیق و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در قالب برگزاری  بیش از 300 شب خاطره با حضور فجرآفرینان و همچنین اعزام مبلغ و مبلغه به شهرها و روستاها و استفاده از شبکه تبلیغی کشور جهت تهیج افکار عمومی به ویژه تقویت برنامه‌های استقبال از دهه فجر، مهمانی لاله‌ها، بانگ تکبیر و حضور حداکثری در راهپیمایی های 22 بهمن ماه در سراسر کشور از جمله دیگر برنامه‌‌های ما است.

وی اضافه کرد: پنج‌هزار نفر از روحانیون مستقر و طرح هجرت نیز در روستاها و شهرستان‌ها جهت تبیین نقش شهدا و ایثارگران در انقلاب و مشارکت آنان در برگزاری آیین میهمانی لاله‌ها به سخنرانی و اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع به مناسبت ایام الله دهه فجر می‌پردازند.

وی با تاکید بر اهتمام جدی کمیته انجمن‌های اسلامی، هیئت مذهبی و کانون‌های اسلامی برای حضور فعال مدیران، کارشناسان دینی و فرهنگی استان‌ها در فضای مجازی و مصاحبه تلویزیونی، رادیویی و مطبوعاتی به منظور تقویت سبقه جشن و شادی و توجه دادن افکار عمومی به دهه مبارک فجر، تصریح کرد: فعال‌سازی و توسعه نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب اسلامی، ساماندهی و مدیریت و گسترش ایستگاه‌های صلواتی در مسیر راهپیمایی‌های سراسر کشو تصریح کرد.

معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی هماهنگی با شورای سیاستگذاری ائمه جماعات جهت پرداختن به موضوع انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر در خطبه های نماز جمعه 10 بهمن ماه، برگزاری نشست توجیهی مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها درهفتم بهمن ماه و تولید ویژه نامه تخصصی در فضای مجازی  و پورتال ملی مساجد به منظور تبیین عناوین روزهای ایام الله دهه فجر از جمله دیگر فعالیت‌هایی است که کمیته انجمن‌های اسلامی،هیئات مذهبی و کانون‌های اسلامی نسبت به انجام آنها اهتمام می‌ورزد.

روحانی نژاد افزود: برگزاری مسابقات مختلف و متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی به ویژه در مسیر راهپیمایی، صدور بیانیه توسط شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شاعران آئینی استان‌ها پیرامون برگزاری مراسم ایام ا... دهه فجر و دعوت از اقشار مردم جهت حضور حداکثری در راهپیمایی 22 بهمن ماه، ارسال پیامک و دعوت از مبلغین، شوراهای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شاعران آیینی، بانوان فرهیخته برای مشارکت و حضور در آیین میهمانی لاله‌ها، غبارروبی مزار شهدا و پرداختن به مقوله ایثار و شهادت و نقش آن در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی از جمله فعالیت‌های دیگری است که ما برای برپایی هر چه با شکوه‌تر دهه فجر 1393 در نظر گرفته‌ایم.

وی در پایان سخنانش با اعلام این مطلب که در هر کجای کشور که برای برپایی برنامه‌ای دهه فجر نیاز به مبلغ وجود داشته باشد، سازمان تبلیغات اسلامی آماده اعزام مبلغ است، حرکت غیر فرهنگی و اخلاقی نشریه فرانسوی شارلی ابدو را از هر جهت مضموم دانست و عنوان کرد: از دولت و مجامع بین‌المللی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی انتظار داریم فعالیت دیپلماسی در این خصوص انجام دهند.
روحانی‌نژاد با تأکید بر اینکه ما وظیفه داریم پیامبر اعظم(ص) را بیش از پیش به جهانیان معرفی کنیم، گفت: شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء زیارت پیامبر(ص) از بعید در مساجد کشور قرائت می‌شود.

captcha