ساختمان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بیجار افتتاح شد
کد خبر: 2797214
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

ساختمان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بیجار افتتاح شد

گروه حوزه‌های علمیه: ساختمان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بیجار با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران (ایکنا) حجت‌‌الاسلام و المسلمین محمود رضا جمشیدی، در آیین افتتاح این واحد آموزشی تربیتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مولود روحانیت است، اظهار کرد: روحانیت نسبت به انقلاب بی‌تفاوت نیست و روحانیت دهه فجر را به صورت ویژه گرامی می‌دارد.

وی روحانیان را وارثان انبیا قلمداد کرد و افزود: کیان حوزه‌های علمیه باید حفظ شود تا رابطه مردم با مصدر وحی و زلال عترت قطع نشود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه دانشگاه با وجود جایگاه علمی‌اش که نسبت به آن احترام می‌گذاریم، نمی‌تواند جایگزین حوزه‌های علمیه باشد زیرا هدف حوزه‌های علمیه مانند هدف انقلاب اسلامی تعالی ارزش‌ها است.

وی با بیان اینکه باید چاره مشکلات اجتماعی و اقتصادی را در درون خود جستجو کنیم، ادامه داد: حوزه‌های علمیه می‌توانند به این خودباوری برای اعتماد به خویش و شکفتگی کمک کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با اشاره به وجود جو همدلی در حوزه‌‌های علمیه استان کردستان گفت: هر کس خشتی در عمران حوزه‌های علمیه بگذارد تا قیامت در آن سهیم خواهد بود.

وی با اشاره به دایر بودن مقطع تحصیلی سطح دو (کارشناسی) و سطح سه (کارشناسی ارشد) در حوزه علمیه خواهران بیجار افزود: این توان آموزشی و تعداد طلاب، مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بیجار را به یک مرکز علمی بزرگ تبدیل کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به وجود 70هزار شاغل به تحصیل و 90 هزار فارغ التحصیل حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران یک سپاه عظیم فرهنگی در کشور است.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام مرادی امام جمعه و رییس هیئت امنای مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بیجار با اشاره به تاسیس این مدرسه علمیه در سال 75، گفت: امروز 300 طلبه از این واحد حوزوی در مقطع تحصیلی سطح دو فارغ التحصیل شده‌اند و 16 نفر در مقطع تحصیلی سطح سه مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به تشکیل 21 گروه تبلیغی از سوی طلاب این مدرسه علمیه اظهار کرد: 17 نفر از طلاب این واحد حوزوی به اقامه نماز جماعت در مدارس شهر می پردازند.

امام جمعه بیجار اظهار کرد: از میان فارغ‌التحصیلان این واحد حوزوی 70 نفر در نهادهای آموزشی و تربیتی مختلف جذب شده‌اند.

captcha