اهدای مجموعه ۲۱ جلدی دایرة‌المعارف اسلامی به دانشگاه ژاپن
کد خبر: 2817882
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸

اهدای مجموعه ۲۱ جلدی دایرة‌المعارف اسلامی به دانشگاه ژاپن

شعب خارجی: سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن با مسئولان بخش فلسفه دانشگاه «تویو» در توکیو دیدار و مجموعه ۲۱ جلدی دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی را به این دانشگاه اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هوشنگ علی مددی، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن با مسئولین بخش فلسفه دانشگاه تویو در توکیو ملاقات و مجموعه 21 جلدی دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی را که از سوی مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) ارسال شده بود، به مسئولین این دانشگاه اهدا کرد.
در ابتدای این دیدار سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان به معرفی مرکز پژوهش‌های ایرانی اسلامی پرداخت و فعالیت‌های این مرکز را تشریح کرد و گفت: آثار این مرکز در دانشگاه‌ها و مراکز معتبر علمی جهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و برای اولین‌بار است که این مجموعه در کشور ژاپن به این دانشگاه اهدا می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد که همه اساتید و دانشجویان ژاپنی از این مجموعه بهره‌مند شوند و خواستار گسترش همکاری‌ها و ارتباطات بیشتر دانشگاه تویو با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشورمان شد.
هوشنگ علی مددی اظهار کرد: دانشگاه‌ها و مر اکز علمی جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری در همه زمینه‌ها با دانشگاه تویو هستند.
مددی همچنین به معرفی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نحوه همکاری این سازمان در بخش‌های مختلف به ویژه همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی پرداخت و آمادگی سازمان و رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن را جهت هر گونه همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه‌های مشترک اعلام کرد.
پروفسور شین ناگایی، رئیس بخش دپارتمان مرکز پژوهش‌های فلسفه دانشگاه تویو ژاپن نیز ضمن تشکر از مسئولان مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی گفت: از شما تشکر می‌کنم که این گنجینه ارزشمند برای اولین بار در ژاپن به دانشگاه ما راه یافت. ما به همه دانشگاه‌ها اعلام خواهیم کرد که همه می‌توانند از این مجموعه بزرگ و غنی استفاده و بهره‌برداری کنند.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود به علاقمندی دانشجویان و اساتید ژاپنی به فرهنگ و تمدن ایرانی اشاره  و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک همکاری‌های مشترک گسترش داده شود.
رئیس بخش دپارتمان مرکز پژوهش‌های فلسفه دانشگاه تویو ژاپن همکاری و تبادلات بین دانشگاه‌های ژاپن و ایران را ارزشمند توصیف کرد و خواهان همکاری گسترده‌تر در زمینه‌های مختلف شد.

captcha