خطر تهدید بنیان خانواده از پشت در خانه‎ها حس می‎شود
کد خبر: 2892662
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
محمدرضا زائری:

خطر تهدید بنیان خانواده از پشت در خانه‎ها حس می‎شود

گروه ادب: حجت‎الاسلام والمسلمین زائری با اشاره به اینکه خطر تهدید خانواده تا پشت در همه خانه‌ها حس می‌شود، افزود: نه من روحانی از این تهدید مصون هستم و نه هیچ کس؛ باید برنامه‌ریزی فرهنگی کرد تا خانواده تحکیم شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری، کارشناس فرهنگی و مدیر مسئول نشریه «خیمه» از سخنران مراسم اختتامیه مسابقه بزرگ «کتاب و زندگی» بود که با اشاره به مرحله دوم این مسابقه که به موضوع کتاب «خانواده به سبک ...» می‌پردازد، گفت: خداوند سنت‌هایی را در زندگی هرکس اعم از مسلمان و سایر پیروان الهی، ایرانی و خارجی قرار داده است، این سنت‌ها سنت‌های الهی هستند که برای هر کس فارغ از دین و مسلک اتفاق می‌افتد، یکی از آن سنت ها این است که هر کس روایت خود را ماندگار کرده و اگر این کار را نکند باخته است.
وی افزود: حتی خدا هم با همه خدایی اگر قرآن را نازل نمی‌کرد روایتش ماندگار نمی‌شد چه برسد به ما که انسان هستیم، در برهه‌ای زمان ما مورد هجمه و ستم واقع شده‌ایم، نسلی از ما مظلوم واقع شده‌اند اگر این نسل آنچه که بر سرش آمده است را ننویسد و ماندگار نشود هم آنها باخته‌اند و هم ما که نسل پس از آنها هستیم؛ خانم آباد با این حرکت ارزنده که نوشتن خاطراتش از دوران اسارت در اردوگاه‌های عراقی است میراثی جاوید را برای نسل‌های پس از خود به یادگار گذاشت.
زائی تصریح کرد: این دوستان به سهم خود وظیفه‌شان را به انجام رسانده‌اند اما نسل بعد از ایشان چه باید کنند؛ وظیفه ما تحکیم بنیان‌های اساسی جامعه یعنی خانواده است و اگر به خانواده نرسیم باخته‌ایم، برای نیل به این هدف باید شعار و وعده را کنار گذاشت، باید به میدان آمد و نظام خانواده را محکم کرد؛ امروز خانواده از هر زمان دیگری بیشتر در معرض تهدید است، اگر بخواهیم در برابر مشکلات ایستادگی کنیم باید تعقل و تدبیر داشت و نخستین قدم در این راه مدارا با مردم و صحبت با آنها از طریق زبان فرهنگ است.
زائری با اشاره به اینکه خطر تهدید خانواده تا پشت در همه خانه‌ها حس می‌شود افزود: نه من روحانی از این تهدید مصون هستم و نه هیچ کس، باید برنامه‌ریزی فرهنگی کرد تا خانواده تحکیم شود و زمینه تخریب بنیان‌های خانواده خنثی شود؛ یکی از کارهای فرهنگی در این راستا آشنا‌سازی خانواده با مقوله کتاب و کتابخوانی است، در این زمینه مقام معظم رهبری به خوبی روشنگری کرده‌اند و ما باید هوشیاری به خرج داده و منویات ایشان را نصب‌العین خود قرار دهیم.
این گزارش حاکی است پیش از سخنرانی زائری، عبدالرحیم سعیدی‌راد؛ شاعر که مسئولیت برگزاری بخش رباعی‌سرایی کتاب «من زنده‌ام» را بر عهده داشت در سخنانی کوتاه گفت: فراخوان این مسابقه به پیشنهاد علیرضا غزوه بر روی سایت شاعران فارسی‌زبان که اکنون بیش از سه هزار شاعر از سراسر دنیا در آن عضو هستند منتشر شد و با وجود فرصت کوتاه چهارصد رباعی از 70 شاعر به ثبت رسید.
وی خبر داد: از این تعداد، 8 شاعره و 9 شاعر به شرح ذیل انتخاب شدند که عبارتند از: عبدالحمید ضیایی، آرش پورعلیزاده، رضا نیکوکار، حسن بهرامی، سیداکبر سلیمانی، حسین عبدی، وحید طلعت، سجاد علی‌نژاد، مهدی علیزاده، مریم حقیقت، مریم زارع، شبنم فرضی‌زاده، عارفه دهقان، زهرا آراسته‌نیا، مریم صالحی و ... .
این گزارش حاکی است، در ادامه مراسم با حضور جمعی از شاعران آئینی و انقلابی و معصومه آباد مؤلف کتاب «من زنده‌ام» از این شاعران تقدیر شد و در ادامه پس از پخش کلیپ سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت تشکیل خانواده و حفظ بنیان‌های آن به قید قرعه به 50 نفر از شرکت‌کنندگان در این مسابقه که از میان بیش از 50هزار نفر انتخاب شده‌اند جایزه سفر به عتبات عالیات اهدا شد.
از جمله برنامه‌های دیگر این مراسم اجرای موسیقی مذهبی به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب(س) با خوانندگی حامد زمانی بود.

captcha