عزت و عظمت ایران اسلامی مرهون شهداست
کد خبر: 3039092
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

عزت و عظمت ایران اسلامی مرهون شهداست

کانون خبرنگاران نبأ/ یاس صدرایی: حجت‌الاسلام عابدینی در بیست و هفتمین یادواره 40 شهید شهرک خوزنین و سه شهید گمنام، گفت: شهدا موجب عزت و عظمت ایران اسلامی شدند و تکریم آنها وظیفه‌ای همگانی است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین، چهارم فروردین‌ماه، در بیست و هفتمین یادواره 40 شهید شهرک خوزنین و سه شهید گمنام، اظهار کرد: ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای آشنایی با سیره آن حضرت و الگو گرفتن از این بزرگواران در زندگی است.

وی افزود: فاطمیه و یادواره شهدا دو موضوع جداگانه نیست بلکه ریشه در قرآن و عشق و ارادت به اهل بیت(ع) دارد.

عابدینی با گرامیداشت یاد شهدا، تصریح کرد: در قرآن کریم آیات متعددی در مورد شهدا نازل شده که بیانگر اهمیت جایگاه آن است و مهم‌‌ترین تأکید قرآن این است که شهدا زنده‌اند و هرگز نباید مرده انگاشته شوند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: با درک جایگاه ائمه معصومین(ع) و شهدا می‌توانیم مسیر درست زندگی را پیدا کنیم و در صیانت از ارزش‌ها گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حضرت فاطمه(س)، سیده و سرور و الگوی تمام زنان عالم از اول تا آخر خلقت هستند و در میان زنان اهل بهشت هم، فاطمه زهرا(س) سیده و سرور زنان اهل بهشت محسوب می‌شود و خداوند متعال با فاطمه حرمت و مقام زنان را مشخص کرده است.

وی بیان کرد: هدف از آفرینش، بندگی و عبادت خداوند است و هر کاری که برای رضای خدا انجام شود عبادت محسوب می‌شود و همه باید تلاش کنیم تا با عبادت خود را به معبود نزدیک کرده و تسلیم پروردگار شویم.

یادآور می‌شود، این مراسم با حضور خانواده‌های شاهد و ایثارگر، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، سجادعلی اینانلو، رئیس بنیاد شهرستان بوئین‌زهرا، روح‌الله عباس‌پور، نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام زرینه، امام جمعه بوئین‌هزار، قاسمی، فرماندار این شهرستان، موسوی، فرماندار شهرستان آوج و جمعی از مردم شهیدپرور در مسجد جامع شهرک خوزنین برگزار شد.

شهرک خوزنین در بخش رامند از توابع شهرستان بوئین‌زهرا در استان قزوین واقع شده است.

*منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی ایثار

captcha