همایش بین‌المللی «تأمین مالی اسلامی» در مالزی برگزار می‌شود
کد خبر: 3335740
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

همایش بین‌المللی «تأمین مالی اسلامی» در مالزی برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: همایشی بین‌المللی با موضوع «تأمین مالی اسلامی»، ۲۶ شهریور سال جاری، در شهر کوالالامپور، پایتخت مالزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، این همایش به همت آکادمی «أمانی» (AMANIE) مالزی و با مشارکت دانشگاه بین‌المللی یونیتار (UNITAR) این کشور سازمان‌دهی و برگزار خواهد شد.
به گفته داتوک دکتر داود، رئیس شرکت سهامی أمانی، در این همایش یک روزه که موضوع  آن «رمزگشایی اکوسیستم تأمین مالی اسلامی» است، کارشناسان به تبادل‌نظر درباره رویکردهای نوین بازار و روند تقاضا خواهند پرداخت.
وی که امروز در یک نشست مطبوعاتی شرکت کرد، گفت: ما تلاش خواهیم کرد در این  نشست توجه عمده خود را به اهمیت اکوسیستم تأمین مالی اسلامی و و بهبود آن معطوف کنیم.
وی که همزمان ریاست شورای مشورتی شریعت بانک نگارا در مالزی را نیز بر عهده دارد، گفت: تقویت همکاری‌ میان علمای اسلامی، بازیگران بازار و مؤسسسات علمی و بخش فناوری، نقش مهمی در توسعه مالی اسلامی ایفا می‌کند و می‌تواند در مواجهه با چالش‌های پیش‌روی زنجیره تأمین مالی اسلامی کمک شایانی کند.
قرار است، همزمان با برگزاری این همایش، رشته تحصیلی تأمین مالی اسلامی در مقطع کارشناسی در دانشگاه یونیتار رسما راه‌اندازی شود.

captcha