عمر کوتاه را با غفلت سپری نکنید
کد خبر: 3354271
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
حجت‌الاسلام حکیمی‌فر:

عمر کوتاه را با غفلت سپری نکنید

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام حکیمی‌فر ضمن بیان اینکه نباید عمر کوتاه را با غفلت سپری کرد، گفت: سنت‌های الهی تغییرناپذیر هستند؛ به سنت‌های الهی واقف شویم.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام حکیمی‌فر، امام‌جمعه توپ‌آغاج در مسجد صاحب‌الزمان سنت الهی را تغییرناپذیر دانست و تأکید کرد: انسان‌های همه اعمال خود را مشاهده خواهند کرد و لذا این عمر کوتاه خود را نباید با غفلت سپری کرد.

وی با اشاره به داستان حضرت موسی افزود: حضرت موسی(ع) زمانی که به دنیا آمد مادرش از ترس دستور فوعون ظالم که فرمان داده بود همه زن‌هایی که حامله هستند و هر بچه‌ای که به دنیا می‌آید را بکشند، موسی را در صندوق قرار داد و در رود نیل انداخت. تا در پایان این بچه به دست فرعون رسید، و فرعون که می‌خواست این بچه را بکشد، آسیه که همسر فرعون و از نیکوکاران بود مانع شد و نگذاشت و به فرعون پیشنهاد داد که او را به عنوان فرزند قبول کند فرعون نیز موافقت کرد، تا موسی(ع) بزرگ شد و خدا او را به پیامبری برگزید.

حکیمی‌فر تصریح کرد:حضرت موسی(ع) وقتی که با فرعون ظالم دیدار کرد، گفت: من از طرف خداوند به اینجا آمدم تا شما را به پرستش خداوند یکتا دعوت کنم. اما فرعون نپذیرفت. موسی(ع) گفت:اگر من معجزه آشکاربیاورم موسی(ع) بلا فاصله گفت: اگر راست می‌گویی بیاور. فرعون همه ساحرها را دعوت کرد. آنها که در شعبده‌بازی بسیار ماهر بودند تماشاچیان را مات و مبهوت می‌کردند. دراین زمان موسی(ع) به اذن الهی عصایش را بر زمین انداخت و عصایش به اژدها تبدیل شد و همه مارها و اژدهاهای ساحران را بلعید. جادوگران با دیدن قدرت الهی همگی به سجده افتادند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن افزود: قرآن می‌فرماید ما همه امت‌ها را به امتحان کشیدیم و حقیقتا شما هم در امتحان الهی هستید.

وی با بیان این‌که سحر و جادو با معجزه تفاوت دارد افزود: ساحران دید آدم را هر طور که می‌خواهند می‌کنند تا خواسته‌هایشان برآورده شود. اما معجزه سحر و جادو را از بین می‌برد.

حکیمی‌فر در پایان با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) به اباذر خاطرنشان کرد: اگر ستون ساختمانی وجود نداشته باشد ساختمان بلافاصله فرو می ریزد، نماز هم ستون دین است یعنی اگر نماز نباشد دینت فرو می‌ریزد.

سیدعلی موسوی‌منفرد

captcha