طرح «ثقلین» با محوریت تقریب میان مذاهب اسلامی برگزار می‌شود
کد خبر: 3361892
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
ویژه طلاب غیرایرانی؛

طرح «ثقلین» با محوریت تقریب میان مذاهب اسلامی برگزار می‌شود

گروه حوزه‎های علمیه: مدیر اداره قرآن و حدیث مجتمع آموزش عالی امام خمینی وابسته به جامعه المصطفی(ص) از اجرای طرح «ثقلین» ویژه طلاب غیرایرانی این مجتمع خبر داد.

حجت‎الاسلام والمسلمین سیدحسن اصل‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اجرای طرح‎های مختلف قرآنی برای سال جدید ویژه طلاب غیرایرانی این مجتمع خبر داد.

وی افزود: یکی از طرح‌هایی که در دست اقدام است و از فردا شروع می‌شود طرح ثقلین است که با محتوای ایجاد تقریب و وحدت بیشتر میان فرق و مذاهب اسلامی اجراخواهد شد.

اصل نژاد بیان کرد: براساس این طرح طلاب موظف خواهند شد تا در هر هفته یک آیه و یک حدیث را با مضمون و محتوای آن حفظ کنند و در هر سه ماه یکبار نیز از مجموع مطالب آزمون گرفته خواهد شد.

مدیر اداره قرآن و حدیث مجتمع آموزش امام خمینی با اشاره به اعطای جوایز ارزنده به برگزیدگان این طرح در هر سه ماه یکبار تصریح کرد: این طرح در راستای انس بیشتر طلاب غیرایرانی با آموزه های قرآن و روایات و سنت پیامبر و ائمه(ع) صورت می‌گیرد.

اصل نژاد عنوان کرد: این طرح با هماهنگی و همکاری اداره تبلیغ جامعه المصطفی صورت می‌گیرد و تلاش بر این است که محتوای آیات و روایات در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقاء وحدت اسلامی و تقریب بین مذاهب تدوین شود.

captcha