تقدیر نماینده ولی فقیه از عملکرد گروه اعزامی رسانه ملی به حج
کد خبر: 3365640
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

تقدیر نماینده ولی فقیه از عملکرد گروه اعزامی رسانه ملی به حج

گروه جامعه: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار کرد: عملکرد رسانه ملی در پوشش مناسک حج امسال را قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و‌المسلمین قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در دیدار با گروه حج سازمان صدا و سیما از عملکرد این گروه در پوشش اخبار، گزارش‌ها و برنامه‌های تولیدی بخش‌های مختلف داخلی و برون‌مرزی تقدیر و تشکر کرد و افزود: تاکنون کارهای خوب و ارزشمندی از سوی گروه اعزامی حج رسانه ملی دراین ایام ارائه شده است و در مجموع فعالیت رسانه ملی در حج با وقوف کامل و همه‌جانبه و نگاه دقیق به مسائل صورت گرفته که این فعالیت‌ها قابل تقدیر است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های حج برای وحدت و همفکری با مسلمانان گفت: همکاری‌ها و اعتماد‌سازی در عرصه‌های بین‌المللی می‌تواند به موفقیت در حوزه حج کمک شایانی کند.

سرپرست حجاج ایرانی، اهداف حج را مهم و ستودنی خواند و افزود: در حج امسال جمع کثیری از زائران، علما و اندیشمندان اهل تسنن کشورهای مختلف حضور دارند و به همین دلیل این کنگره عظیم می‌تواند به عنوان الگویی برای روابط خارجی قرار گیرد؛ همایش‌های بعثه مقام معظم رهبری نیز جلوه‌ای از وحدت است که در حج متجلی می‌شود.

وی ضمن تاکید بر پرهیز از برخورد افراطی با مسائل حاشیه‌ای حج، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های حج برای وحدت امت اسلامی استفاده کرد و نباید از حج برای توسعه اختلافات استفاده کرد.
نماینده ولی فقیه همچنین به سقوط جرثقیل در محوطه مسجد‌الحرام اشاره و از آن به عنوان یک حادثه ناگوار یاد کرد و با بازماندگان ابراز همدردی کرد.

پیش از سخنان نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج کشورمان‌، حسن گروسی، رئیس ستاد حج و زیارت سازمان صدا و سیما گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته سازمان صدا و سیما برای پوشش مناسب مراسم حج 94 و عملکرد گروه اعزامی ارائه کرد.


مدیر شبکه تلوزیونی اینترنتی لبیک با اشاره به اینکه رسانه ملی ماه‌ها قبل از برگزاری مراسم حج، برنامه‌ریزی کاملی را برای پوشش مناسب و گسترده مراسم حج صورت داده است، گفت: در راستای شعار سال جاری حج (معنویت، بصیرت و همدلی) گروه اعزامی رسانه ملی در شهرهای مدینه‌النبی و مکه‌مکرمه تا‌کنون حدود 620 گزارش تولیدی خبری و نیز ارتباط زنده به مدت حدود 3100 دقیقه تهیه تولید و ارسال کرده که از بخش‌های مختلف خبری و تولیدی پخش شده است.

گروسی افزود: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته فعالیت ما به گونه‌ای طراحی شده تا فضای معنوی حج به مخاطبان رسانه ملی منتقل شود.

وی ادامه داد: همایش‌های بین‌المللی اهل بیت(ع)، تقریب مذاهب اسلامی، قدس، اهل سنت، زن و ایرانیان خارج از کشور به طور ویژه‌ای در قالب گزارش‌های خبری و تولیدی پوشش داده شد و امیدواریم سایر برنامه‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تا پایان ایام حج نیز به نحو احسن پوشش داده شود.

مدیر شبکه تلوزیونی اینترنتی لبیک یادآور شد: در جریان حادثه تأسف‌بار مسجد‌الحرام که به کشته و مصدوم شدن تعدادی از زائران کشورمان منجر شد رویکرد اصلی گروه اعزامی صدا‌و‌سیما انتقال و انتشار اخبار به گونه‌ای بود که حفظ آرامش بین خانواده‌های زائران و حجاج ایرانی به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

captcha