ضرورت نهادینه‌سازی فریضه امر به‌معروف و نهی از منکر توسط دستگاه‌های اجرایی
کد خبر: 3384871
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

ضرورت نهادینه‌سازی فریضه امر به‌معروف و نهی از منکر توسط دستگاه‌های اجرایی

گروه اجتماعی: قائم‌مقام دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: در هفته امر به‌معروف و نهی از منکر، ۵۰ برنامه با موضوعات مختلف در سطح استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام علی قنبری، قائم‌مقام دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران، با اعلام برنامه‌های هفته امر به‌معروف و نهی از منکر اظهار کرد: در این هفته 50 برنامه با موضوعات مختلف با مشارکت تشکل‌های مردمی، بخش‌های دولتی و نهادهای فرهنگی در سطح استان اجرامی‌شود. 

وی ادامه داد: فریضه امر به‌معروف و نهی از منکر یک امر همگانی است از این‌رو همکاری و مشارکت‌های تمامی دستگاه‌های اجرایی در نهادینه‌سازی این امر بسیار لازم و ضروری است.

قنبری تصریح کرد: امسال شعار هفته که محور برنامه‌های تبلیغی ستاد خواهد بود امر به‌معروف و نهی از منکر، دولت و ملت؛ هم‌دلی و همزبانی نام‌گذاری شده است و این امر نقش امر به‌معروف و نهی از منکر را در دولت تدبیر وامید روشن‌تر خواهد کرد.

وی اظهار کرد: امسال رویکرد اصلی برنامه‌های هفته امر به‌معروف و نهی از منکر در مورد قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بوده که این قانون در مجلس شورای اسلامی مطرح شده و به تصویب رسیده است.

قائم‌‌مقام دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی افزود: محور دوم برنامه‌های این هفته نکوداشت و تجلیل 30 نفر از فعالان عرصه امر به‌معروف و نهی از منکر است.

وی به‌ویژه به برنامه‌های ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: مراسم نکوداشت فعالان عرصه امر به‌معروف و نهی از منکر در سطح استان، راهپیمایی، مراسم غبارروبی و تجدید میثاق با شهدا، گرامیداشت روز جامعه بدون منکر و برگزاری مسابقات نقاشی و انشاءنویسی با موضوع یک روز بدون منکر از برنامه‌های اساسی ستاد در این هفته است.

قنبری در مورد فعالیت تیم تذکر رسانه‌ای اظهار کرد: قبل از تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر توسط شورای نگهبان حدود 600 نفر تیم تذکر رسانه‌ای در سطح استان فعالیت داشتند بعد از تصویب قانون در مجلس حدود 500 نفر عضو رسمی طرح طلایه‌‌داران شده است.

وی از بازدید وضعیت صیانت امور شهروندی و حجاب وعفاف کارمندان دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: بازدید و نظارت از دستگاه های دولتی در هر شش ماه توسط استانداری و ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر انجام می‌گیرد.

قائم‌مقام دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال از 763 دستگاه دولتی در سطح استان بازدید شده است، گفت: در این بازدید‌ها 13 هزار و 420 مورد تذکر داده شده است.

وی بیان کرد: همچنین، مقرر شده در شش‌ ماه دوم سال جاری ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر بندهای قانون تصویب شده را جهت اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و مطبوعات ابلاغ کند.

captcha