توهین مفتی درباری سعودی به سوگواران حسینی
کد خبر: 3388877
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

توهین مفتی درباری سعودی به سوگواران حسینی

گروه بین‌الملل: «شیخ عبدالعزیز آل شیخ»، مفتی درباری سعودی، عزاداران و سوگواران حسینی را بدعت‌گذار نامید که این توهین با واکنش شدید علمای شیعه قطیف مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «وطن»، «شیخ عبدالعزیز آل‌شیخ»، که وی را به‌عنوان مفتی اعظم عربستان و رئیس هیئت علمای این کشور می‌شناسند، در یک برنامه تلویزیونی با شبکه «المجد» عربستان، مراسم عزاداری و سینه‌زنی شیعیان در ایام محرم را مغایر با تعالیم قرآن کریم و سنت نبوی دانست.
وی با این ادعا که عزادارن حسینی بدعت‌گذار هستند، افزود: کسانی که در ماه محرم و روز عاشورا عزاداری و سینه‌زنی به راه می‌اندازند، بدعت‌گذار هستند و تنها ادعای محبت اهل‌بیت رسول الله (ص) را دارند.
علمای شیعه منطقه قطیف در الشرقیه عربستان، ضمن محکوم‌کردن اظهارات مفتی این کشور، آن را توهین به مذهب شیعه دانستند.
براساس این گزارش، شماری از فعالان شیعی منطقه قطیف اظهارات مفتی عربستان را تحریکی برای کشتار مسلمانان شیعه دانستند و این سخنان را در راستای تشویق برای افزایش عملیات تروریستی علیه شیعیان قملداد کردند.
پس از حمله مسلحانه در روز جمعه (24 مهر) به حسینیه‌ای در منطقه سیهات در قطیف که منجر به کشته شدن 5 نفر شد، اهالی قطیف رژیم آل‌سعود را مسئول اصلی این عملیات دانستند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۱۰:۴۲
0
1
ما چه گناهی کردیم که باید چهره کریه المنظر این " میـخ عبدالکثیف " رو ببینیم....؟!
زهرا
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۱۰:۵۰
0
0
اگر اینها اهل قران و سنت نبوی هستند آیا در سیره نبوی صحبتی از کشتن بی‌گناهان نشده است؟ چرا به سیره پیامبر دید منفعتی دارند؟ چرا جاهایی که به ضررشان است را بازگو نمی‌کنند.
captcha