بیانیه دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی منتشر شد
کد خبر: 3389389
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
به‌مناسبت تاسوعای حسینی؛

بیانیه دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی منتشر شد

گروه اجتماعی: دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان آذربایجان غربی به‌مناسبت تاسوعای حسینی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، بیانیه دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان آذربایجان غربی به‌مناسبت تاسوعای حسینی به شرح زیر است:

«بسمه تعالی/ اشهد انک قد اقمت الصلوه و آتیت الزکات و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر، برای جامعه اسلامی مخصوصاً پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که همه ساله در مراسم سوگواری و عزای سید و سالار شهیدان، عاشقانه حضور می‌یابند، روشن و واضح است که مهمترین پیام نماز ظهر عاشورا، زنده نگه‌داشتن دین اسلام و احیای امر به‌معروف و نهی از منکر است.
امام حسین(ع) خود در بیانی می‌فرمایند: «من عاشق نمازم»  وهمواره در سخت‌ترین شرایط‌ ، حتی در حال جنگ نیز، نماز خود را اقامه می‌کنند.
بی‌شک اقامه نماز ظهر عاشورا توسط سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حساس‌ترین و بحرانی‌ترین لحظات زندگی پر‌برکت‌شان، حکایت از اهمیت و توجه آن حضرت به فریضه نماز دارد چراکه همان انگیزه و هدفی که باعث اقامه این نماز شد، محور قیام ایشان را شکل می‌دهد.
و حال که در تاسوعای حسینی امسال، عزای شهادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و دیگر یاران باوفای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با روز جمعه و اقامه نماز پرشکوه جمعه، این میعاد گاه معنوی عاشقان، مقارن گردیده است؛ هر یک از عزاداران و عاشقان اهل بیت(ع) با تأسی به قمر منیر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) به‌عنوان علمداران اقامه این فریضه والای الهی، در سرتاسر ایران اسلامی خصوصاً استان شهیدپرور و ولایت‌مدار آذربایجان غربی در مصلاهای اقامه نماز جمعه سراسر استان حضور یافته و در اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه روز تاسوعا  شرکت خواهند فرمود.
امید است با برنامه‌ریزی و هدایت روحانیت معزز و هیئت‌های مذهبی و عزاداری حسینی و با همکاری ستادهای نماز جمعه سراسر استان، نماز جمعه روز تاسوعای حسینی امسال نیز برگی زرین در اقامه این فریضه الهی قرار گیرد. ان شاء‌الله».

و من الله التوفیق

دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان آذربایجان غربی

 

captcha