برگزاری مراسم عزای حسینی در مزار شریف/ شمرهای زمان خود را بهتر بشناسیم
کد خبر: 3390957
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵

برگزاری مراسم عزای حسینی در مزار شریف/ شمرهای زمان خود را بهتر بشناسیم

شعب خارجی: حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در مزار شریف افغانستان گفت: خداوند در آن زمان یک امام حسین(ع) داشت که شمر آن زمان را برای مردم شناساند؛ ما نیز در این دورانی که هستیم باید شمرهای زمان خود را بشناسیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آوا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد موسوی، مسئول دفتر نمایندگی مرکز فعالیت‌های فرهنگی ــ اجتماعی تبیان در مزار شریف در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) منطقه فقیر‌آباد مزار شریف برگزار شد، گفت: حسادت بدترین خصلت است و طبق روایات این خصلت به‌نام ام‌الفساد یاد شده و ریشه گناهان بزرگی است.

وی اظهار کرد: شمر چگونه شمر شد؟ شمری که 11 مرتبه با پای پیاده حج کرد و زمانی که دستش به پرده خانه خدا می‌رسید چنان گریه و ضجه می‌زد که دیگران را به گریه می‌انداخت و در جنگ صفین تا پای جان باختن در رکاب حضرت علی(ع) پیش رفت؛ اما حسادت او را به کجا رساند.

موسوی حسادت را از خصلت‌های شمر برشمرد و ادامه داد: خداوند در آن زمان یک امام حسین(ع) داشت که شمر آن زمان را برای مردم شناساند؛ ما نیز در این دورانی که هستیم باید آگاه باشیم و شمرهای زمان خود را بشناسیم و در مقابل‌شان ایستادگی کنیم.

این عالم دینی با بیان اینکه در کتاب‌ خداوند متعال(قرآن) در هفت مورد کلمه حسادت آمده است، به نمونه‌هایی از جمله داستان هابیل و قابیل و داستان برادران یوسف(ع) اشاره کرد و گفت: حسادت انسان را به کفر می‌کشاند و حتی موجب می‌شود که انسان به برادر و پدر خود هم رحم نکند.

وی در پایان به نشانه‌های حسود اشاره کرد و گفت: فرد حسود از منظر روایات سه نشانه دارد، غیبت کردن در پشت سر شخص، توصیف شخص در حضور آن و شماتت شخص در صورتی که به وی مصیبتی برسد.

captcha